Tanya Rosvold




Dagens + pers

  • 15.11.2016, 19:47

Heisann!

Da var ukas andre økt i boks, så nå ligger jeg i sofaen med verdens beste samvittighet. Ble litt bein, litt rygg og .... triceps! Gud så deilig det er å få trent litt armer igjen, har ikke ord. Klarte faktisk å perse i bakoverutfall i smith i dag også, etter litt om og men. Trente samtidig som to gode kompiser av meg som hele tiden så "nå må du legge på 10kg til" hele tiden, så da endte jeg opp med 84kg. Det er 20kg mer enn det jeg trener med til vanlig. Er nok ikke så flink til å presse meg selv på trening som jeg tidligere har trodd for å si det sånn. Det var grisetungt, men jeg klarte 4 reps.


60kg på stanga, og stanga veier ca 24kg siden det er motstand på den.
 

Økta så forresten slik ut;

Bakoverutfall i smith
Leg extensions
Triceps pushdown smalt i supersett med vanlige
Triceps pushdown med stang i supersett med triceps pushdown smal stang (?)
Sittende roing vanlig grep
Knebøy

Skal ærlig si at det å avslutte med knebøy var tungt, bruker så og si alltid å starte med den øvelsen, så det ble 4 seige sett. Men det ble gjennomført!




Frøkna prøvde å flexe triceps, men det var visst enklere sagt enn gjort. Skal ha for forsøket da, haha.

Resten av kvelden skal jeg bare slappe av og spise mat har jeg tenkt, og kanskje se litt serie. Vi får se. Håper dere får en fin kveld videre :-)

Flere som har trent i dag? Isåfall, hva har du trent?
 

 


  • Publisert i Trening




  • Kickstart

    • 15.11.2016, 09:51

    God tirsdag da dere!

    I går fikk jeg kickstartet uken med en veldig god økt, og jeg perset i hipthrust! Ikke en ille start på uka det altså.

    Fikk forresten til 6 økter forrige uke, og det sier jeg meg veldig fornøyd med. Skal prøve meg på 6 økter denne uken også, så får vi se hvordan det går.

    Uansett, over til gårsdagens meget gode økt, jeg kjørte følgende øvelser;

    Bulgarske utfall
    Ettbens rumenske markløft
    Step ups på høy kasse med stang
    Enarms lat pulldown i maskin
    En annen maskin for latsen som jeg ikke husker hva heter
    Hipthrust

    Har egentlig en øvelse på biceps og en på triceps denne økta, men velger å legge til noen øvelser på triceps i dag og noen øvelser på biceps i morgen istede, så får jeg inn litt mer armer på programmet.



    Etter trening hadde jeg gruppetimen min med masse herlige folk, veldig moro! Deretter bar det på butikken før jeg dro hjem for å dusje og slappe av. Så slo denne frøkna på stortromma og lagde speltlompe-pizza til middag/kveldsmat. Har nemlig vært litt lat på kjøkkenet i det siste, så det har gått mye i ris og kylling, fruktmusli og melk, gainer og brødskiver med pålegg/stekt egg. Gjett om det smakte godt da!


    Her har jeg smurt ketchup på lompene, stekt kylling og kalkunkjøttdeig krydret med grillkrydder, og toppet med ost. Så godt!

    Så en film mens jeg spiste, og deretter bar det rett i seng. Veldig fin dag med andre ord! Håper dere også fikk en fin start på uken, også ønsker jeg dere en kjempefin tirsdag videre :-) Kommer et innlegg om dagens økt i kveld, så vi skrives senere.
     

     


  • Publisert i Trening




  • Lørdagsøkta

    • 12.11.2016, 17:59

    God lørdag folkens! Hatt en fin dag så langt? Det har hvertfall jeg.

    Sov litt lengre enn normalt i dag, noe som var veldig godt, før jeg spiste frokost og stakk på trening etter litt avslapping.

    Trente med to kompiser, så det ble litt forskjellige øvelser. Men godt med litt variasjon også!

    Øvelsene vi kjørte:

    Sumo markløft

    Liggende lårcurl i supersett med benkpress

    Stående tåhev i supersett med sittende tåhev

    Chins m.strikk

    Isolasjonsøvelser for skuldre

    Sittende skulderpress i supersett med foroverbøyd sidehev

    Sittende/liggende sidehev, hodet mot skråbenk

    En skulderøvelse jeg ikke husker navnet på.

    Ser ut som en lang økt, men den blir ikke så lang når det ble en del supersett, vi var 3 stk som trente sammen, og vi brukte 1,5 time tror jeg. Det er akkurat passe synes jeg. Ikke for kort, ikke for lang :-)

    I skrivende stund sitter jeg i sofaen hjemme hos min kjære far og er stappmett på hjemmelaget pizza, kjempegodt! Om ikke lenge skal jeg fikse meg litt før jeg skal hente en god veninne av meg og stikke på Tusvik og Tønne show! Gleder meg veldig.

    Håper dere får en kjempefin lørdag videre, så skrives vi senere!:-)


  • Publisert i Trening




  • Gårsdagens og beskrivelse av noen øvelser

    • 11.11.2016, 22:34

    God kveld alle sammen!

    Har vært endel jobbing og litt lange dager på jobb denne uken, derfor det har vært litt stille her inne. Men jeg oppdaterer når jeg har tid og energi.

    Fikk et spørsmål i kommentarfeltet om jeg kunne forklare noen øvelser litt nærmere, noe som passet veldig bra når jeg hadde dag 4 av programmet i går, så da fikk vi tatt noen bilder til dere også. 

    Første øvelse ut er knebøy, 4 sek eksentriske. Dette er ikke noe avansert i det hele tatt, og det hele går ut på at du kjører en helt vanlig knebøy, men du bruker 4 sekunder fra toppen til bunnen, om dere skjønner? Det er veldig enkelt, men øvelsen bli automatisk tyngre. 

    Neste ut er bakoverutfall i smith. Denne er også veldig enkel, du kjører vanlig bakoverutfall i en smith-maskin (bildet under).







    Siste øvelse ut er tåhev på bosuball. Du kjører vanlig stående tåhev med vekter, på toppen av en bosuball (bildet under)







    Håper dere ble litt klokere, om ikke er det bare å søke på youtube. I dag ble det litt motvillig treningsfri, men kjenner kroppen har godt av en dag med hvile etter en lang (men veldig moro) dag på hotellet. Så blir det tidlig trening i morgen før jeg skal på show med en god veninne av meg. Gleder meg like mye til begge deler faktisk, haha.

    Vi skrives senere, god helg!

     


  • Publisert i Samarbeid




  • Light weight

    • 10.11.2016, 12:37

    Dette innlegget skulle plubliseres på tirsdag, rakk det dessverre ikke. Så dere får lese om tirsdagens økt nå, så kommer dagens økt i kveld!

    Heisann!

    Da var ukens andre treningsøkt i boks, herlig! Litt usikker på hvor mange treningsøkter det blir på meg denne uken med tanke på jobb, men ser for meg at jeg skal klare 5-6 økter hvertfall.

    Uansett, i dag ble det litt lettere vekter under økta (derfor overskriften "light weight") siden jeg og treningsbuddyen min har blitt forkjølt. Er visst noe som går for tiden, ikke rart med tanke på hvor kaldt det har blitt ute nå. Og når man er syk skal man ikke presse kroppen sin for mye, for da tar det nemlig lengre tid å bli frisk har jeg lært meg.

    Dagens;

    Bulgarske utfall
    Ettbens rumenske markløft
    Step ups på kasse, med stang
    Lat pulldown i maskin
    Bakoverutfall i smith






    Min faste treningspartner og private bloggfotograf, syntes han fortjente å komme på bloggen
     

    Skulle egentlig hatt med triceps og biceps på dagens økt, men jeg er fortsatt grisestøl i triceps etter søndagens økt, også kjørte vi på med biceps på gårsdagens økt. Men vi fikk en veldig god økt, og kjørte på med litt flere repitisjoner og lavere vekt. Fikk greit med pump for å si det sånn!

    Gjorde litt om på programmet og kjørte på med step ups på kasse istede for omvendt hack-squat, og bakoverutfall i smith istede for hipthrust siden begge knebøystativene va opptatt. Men økten ble super!

    Som tidligere skrevet var dette på tirsdag, i går hadde jeg to spinningtimer og to "styrke i sal" timer, så det ble gårsdagens treningsøkter. I dag er det klart for dag 4 på programmet, gleder meg veldig til det! Noe dere får lese om senere i kveld, vi skrives senere!


  • Publisert i Trening




  • 7/7

    • 07.11.2016, 14:47

    God mandag alle sammen!

    Ble som tidligere sagt litt stille her inne i helgen, og grunnen er at jeg har jobbet veldig mye. Hadde doble vakter på fredag og lørdag (jobbet til 03:30 natt til søndag), og hadde frokostvakt kl 9 i går morgest. Så hadde ikke så mye tid til bloggen dessverre. Men jeg fikk utrolig nok til 7 treningsøkter forrige uke, og det er ikke verst!

    Kjørte gjennom treningsprogrammet mitt, som ble 5 økter, så spinning og styrke i sal (gruppetime), også ble det en økt på skuldre og triceps med en kompis i går kveld. Klapp på skuldra til meg selv for økta i går når det fristet mer å legge seg kl 20.

    Øvelsene vi kjørte:

    Militærpress
    Supersett: sidehev og foroverbøyd sidehev
    Sittende sidehev, ansikt mot skråbenk
    Annen type sidehev
    (husker ikke hva den kalles akkurat nå)
    Triceps pushdown med tau
    Triceps pushdown med stang

    Ble en veldig god økt, og det var utrolig godt å endelig få til en ordentlig skulderøkt igjen.


    Militærpress med stanga bak, denne kjørte ikke jeg.

    Ellers så håper jeg dere har fått en fin start på uka og får en fortsatt super mandag! Selv så skal jeg trene om ikke så veldig lenge før jeg skal ha gruppetime :-) Vi skrives!
     


  • Publisert i Trening




  • 10 ting dere kanskje ikke visste om meg #2

    • 04.11.2016, 14:19

    Hei dere!

    Virket som om at dere likte mitt forrige innlegg om ting dere kanskje ikke visste om meg, så da kjører vi på med enda en!

    1. Om valget står mellom å være hjemme å spise god mat og se på serie/film eller å dra ut på fest velger jeg førstnevnte. Det å dra på fest er gøy det altså, men føler ikke jeg har behov for å dra ut å feste hele tiden. 

    2. Jeg har lesebriller. Som kun blir brukt,om jeg er på rommet mitt og skal blogge. Er nemlig litt langsynt. Eller, jeg var hvertfall det sist jeg hadde synstest (som er noen år siden nå vell og merke).

    3. Jeg brukte å ha et veldig til temperament/kort lunte. Som egentlig kun gikk utover lillesøsteren min, for hun vet akkurat hvordan hun skal provosere meg. Noe hun kan få til den dag i dag også, men det er vell slik med søsken? Ellers så klarer jeg ikke å bli sint på personer lengre (det er veldig få personer i tilfellet) , isåfall varer det ikke lengre enn maks noen timer, maks. Forhåpentligvis har jeg vokst det av meg. Men det ligger faktisk i slekta å ha kort lunte fra tidlig alder, for så å vokse det av seg. 

    4. Jeg kan helt fint kaste bort en hel dag med å kun se på serier fra jeg står opp til jeg legger meg. Når jeg har treningsfri og fri fra jobb vell og merke.

    5. Denne er litt klein å innrømme offentlig føler jeg, men jeg måtte ha tre forsøk før jeg bestod teoriprøven til bil (alle gode ting er 3 ikke sant?) og to forsøk på selve oppkjøringa. Tror jeg var alt for nervøs den første gangen jeg skulle prøve meg på oppkjøringa, og presterte å snu der det ikke var lov å kjøre inn. Smarta så ikke skiltet, haha. Men jeg klarte det på andre forsøk.

    6. Når jeg startet å trene hadde jeg 0 rumpe, så det jeg har av rumpe nå, det har jeg virkelig jobbet beinhardt for. Nesten så jeg skjemmes, men er nok ikke noen "gode gener" her i gården, startet med 0 rumpe, og føler jeg har klart å bygd endel på 4 år hvertfall. Ikke helt samme posen på bildene under her, men det er hvertfall litt som har skjedd på 4 år.


    Nå er jo bildet til høyre litt gammelt også, men har ikke krympet siden det har blitt tatt.

    7. Jeg har sprøyteskrekk. Da er det snakk om vaksiner osv, blodprøver har jeg ikke noe problem med. Dette gjelder også sånn "stikk i fingeren" istede for vanlige blodprøver, det takler jeg ikke. Husker når vi skulle ta vaksine på barneskolen, typ 4.klasse tror jeg. Gikk inn med en veninne, jeg var først ut. Dama tok fram nåla, og redd som jeg var spurte jeg om hun ikke hadde en mindre nål. Veninnen min fikk latterkrampe og fortalte meg at dette var den minste nåla de hadde, følte meg temmelig tøff der jeg satt med tårer i øynene og var livredd den lille nåla altså, haha.

    8. Jeg hater skrekkfilmer. Jeg er kanskje 21år, men jeg får fortsatt mareritt om jeg ser en skrekkfilm. Var på kino og så "Lights out" i september en gang, og jeg er fortsatt redd for å skru av lyset på kvelden. Litt pysete bare.

    9. Muskelgruppen jeg er svakest i er bryst.

    10. Jeg skal ta opp fag på nyåret, slik at jeg kan starte å studere til høsten. Har fullført videregående altså, men må forbedre karakterene mine litt slik at jeg får et høyere snitt.






    Treningsprogram dag 4 + bilder fra gårsdagens

    • 03.11.2016, 12:44

    Her kommer treningsprogram dag 4;

    Saktereps bøy, 4 sek eksentriske
    Beinpress
    Bakoverutfall i smith
    Tåhev på bosuball
    Tbar row
    Sittende roing med bredt grep

     

    Det var altså siste rest av treningsprogrammet mitt, og som dere sikkert ser er det endel fokus på rumpe/lår, rygg og legger. Mens skuldre og armer har blitt nedprioritert. Det vises også på kroppen, noe jeg synes er litt kjedelig. Så derfor har jeg tenkt å legge inn en egen dag for skuldre og armer, eller kanskje dele opp og ta skuldre + mage en dag og armer en annen dag. Vi får se! Skuldrene skal jeg hvertfall starte å trene ordentlig igjen, har savnet det veldig i år.

    Ble til at jeg og en kompis kjørte nogenlunde denne økten i går, så i dag blir det en liten blanding av dag 3 og dag 4. Kjørte de 3 første øvelsene fra dag 4, men tok gående utfall istede for bakoverutfall i smith, også kjørte vi på med armer. Er lenge siden jeg har kjørt "så mye" armer på en dag, ble vell 5 øvelser til sammen om jeg husker rett. 3 på biceps og 2 på triceps, og jeg eeer så støl i triceps i dag, haha. Men det er en veldig god følelse! Så siden det ble litt bytting blir det bein, legger og rygg på dagens plan, og det gleder jeg meg veldig til kjenner jeg.

    Trente som sagt med en kompis så da fant vi ut at vi skulle ta hverandre i beinpress, jeg hadde ikke på noen ekstra vekter, så det ble mitt oppvarmingssett, haha. Min gode venn derrimot, han kjørte på med 150kg + meg.




    Om jeg var nervøs for å skalle i taket da, haha.

    Har hvertfall blitt litt mer rutinert på å få tatt bilder til bloggen da, ikke verst bare det!

    I morgen og på lørdag har jeg dobbelvakter (altså, jobbe på hell først, så hotellet), så litt usikker på hvor mye oppdateringer det blir i helgen. Men har forhåndsskrevet et innlegg til dere med "10 ting dere kanskje ikke viste om meg #2 " som blir publisert i morgen. Kan hende det blir stille her inne på lørdag, men er uansett tilbake til bloggen på søndag! Da er det klart for ukas siste treningsøkt i og med at jeg ikke rekker å trene i morgen og lørdag.

    Vi skrives!
     


  • Publisert i Trening




  • Treningsprogram dag 3 + gårsdagens

    • 02.11.2016, 14:17

    Her kommer dag 3 av treningsprogrammet mitt;

    Bulgarske utfall
    Ettbens rumense markløft
    Hacksquat/omvendt hacksquat
    Hantelroing
    Hipthrust
    Hantelcurls myoreps
    Dips smalt, maskin eller benk

    Som dere ser er det litt flere øvelser på bein på dag 3, enn på dag 2. På dag 3 er det litt mer variert med tanke på sett og reps, f.eks så har jeg kun 3x3 på bulgarske utfall, mens jeg har 3-4x15 på hipthrust. Litt usikker på om jeg skal kjøre på med dag 3 eller dag 4 i dag, men vi får se! Skal uansett legge på noen ekstra øvelser på armer i dag. For som dere sikkert har sett så langt av programmet, så er det ikke mange øvelsene på hverken skuldre eller armer (3 til sammen faktisk). Men det skal det bli en endring på, for jeg elsker å trene skuldre og armer.

    Slenger med noen bilder fra gårsdagens første øvelse, gikk bare opp til 100kg i går, men det var tungt nok ifølge dagsformen. Greit å ha noen til å ta bilder si!






    Føler meg virkelig som ei stappa pølse med det beltet på, haha. Men heller det enn å skade ryggen sier nå jeg!
     


  • Publisert i Trening




  • Treningsprogram dag 2

    • 01.11.2016, 14:00

    Her kommer dag 2 av treningsprogrammet mitt;

    Sumomark eller mark fra kloss/vektskiver
    Skulderpress
    Cabelcross
    Chinsmaskin
    Liggende lårcurl
    Supersett stående og sittende tåhev


    Dette er dagen med minst fokus på bein, så de får en liten pause de også. Eneste øvelsene jeg har på dag to som går på bein (bakside lår vell og merke), er sumo markløft og liggende lårcurl. Så dette føler jeg nesten blir som en koseøkt. Forstå meg rett, den er tung nok, men blir litt mer "kos" når det ikke er så mange øvelser på bein. Denne økten har jeg litt senere i dag, nærmere bestemt kl.16, så da skal jeg få tatt litt bilder til dere. Begynner å bli litt mer rutinert på disse blogg-greierne igjen. På denne dagen har jeg også endel repitisjoner, og ikke like mange sett.

    Senere i dag skal jeg en liten tur innom min kjære far, så jeg får vært litt med babyen min (aka Linus, hunden min), før jeg stikker til min kjære mor hvor jeg skal sove noen dager. Har ikke sett hverken henne eller faren min så veldig mye etter jeg flyttet til byen, så blir godt med litt kvalitetstid sammen med de igjen.

    Dag 3 av programmet kommer selvfølgelig i morgen, si ifra om det er noe spesielt dere vil lese om her inne :-) Vi skrives!


  • Publisert i Trening




  • Kleint

    • 01.11.2016, 09:32

    God morgen!

    Dag 2 av programmet kommer i neste innlegg for dere som lurer. Men nå tenkte jeg å skrive litt om gårsdagens økt.
    Gårsdagens økt gikk veldig bra, trente med en kompis, noe som betyr at det ble tatt litt bilder til bloggen i går. Nå skal det sies at jeg ikke tenkte over å ta bilder til bloggen før vi var ferdige med den siste øvelsen, haha. Så da var det bare å slenge på vektskivene på stanga og knipse noen bilder til dere, hva gjør man ikke for bloggen? Nå begynner det å bli en god stund siden noen har tatt bilder av meg mens jeg trener, så skal ærlig innrømme at det var smålig kleint. Var endel folk på trening i går også, men det er vell noe jeg blir vandt med etter hvert.

    Vi avsluttet økten med glutebridge, en stor favoritt hos meg, og vi kjørte på med 190kg på toppsettet før vi tok av 40kg på hvert sett nedover. Som en pyramide om dere skjønner hva jeg mener med det. Jeg var helt gåen etter det siste settet, så som dere ser på bildene under løfter jeg ikke på stanga, men ligger egentlig bare under å prøver å ikke få latterkrampe. Men det var for bildene sin skyld.




    Fin blodåre i panna eller? haha

    Her begynte det å bli litt kleint ser man



    Ekke så fotogen etter 1,5 time med tung trening, haha + litt småkleint.

    Så lurer jeg på, hva trente dere i går? Let me know!


     


  • Publisert i Trening








  • Tanya Rosvold
    Velkommen til en av mange treningsblogger. Bloggen handler først og fremst og trening og kosthold, men også om hverdagen min. For sponsing, reklame og øvrige henvendelser kan du kontakte meg på: tanyarosvold@hotmail.no





    Arkiv




    hits