Tanya Rosvold




Dagens + pers

  • 15.11.2016, 19:47

Heisann!

Da var ukas andre kt i boks, s n ligger jeg i sofaen med verdens beste samvittighet. Ble litt bein, litt rygg og .... triceps! Gud s deilig det er f trent litt armer igjen, har ikke ord. Klarte faktisk perse i bakoverutfall i smith i dag ogs, etter litt om og men. Trente samtidig som to gode kompiser av meg som hele tiden s "n m du legge p 10kg til" hele tiden, s da endte jeg opp med 84kg. Det er 20kg mer enn det jeg trener med til vanlig. Er nok ikke s flink til presse meg selv p trening som jeg tidligere har trodd for si det snn. Det var grisetungt, men jeg klarte 4 reps.


60kg p stanga, og stanga veier ca 24kg siden det er motstand p den.
 

kta s forresten slik ut;

Bakoverutfall i smith
Leg extensions
Triceps pushdown smalt i supersett med vanlige
Triceps pushdown med stang i supersett med triceps pushdown smal stang (?)
Sittende roing vanlig grep
Kneby

Skal rlig si at det avslutte med kneby var tungt, bruker s og si alltid starte med den velsen, s det ble 4 seige sett. Men det ble gjennomfrt!




Frkna prvde flexe triceps, men det var visst enklere sagt enn gjort. Skal ha for forsket da, haha.

Resten av kvelden skal jeg bare slappe av og spise mat har jeg tenkt, og kanskje se litt serie. Vi fr se. Hper dere fr en fin kveld videre :-)

Flere som har trent i dag? Isfall, hva har du trent?
 

 


  • Publisert i Trening




  • Kickstart

    • 15.11.2016, 09:51

    God tirsdag da dere!

    I gr fikk jeg kickstartet uken med en veldig god kt, og jeg perset i hipthrust! Ikke en ille start p uka det alts.

    Fikk forresten til 6 kter forrige uke, og det sier jeg meg veldig fornyd med. Skal prve meg p 6 kter denne uken ogs, s fr vi se hvordan det gr.

    Uansett, over til grsdagens meget gode kt, jeg kjrte flgende velser;

    Bulgarske utfall
    Ettbens rumenske marklft
    Step ups p hy kasse med stang
    Enarms lat pulldown i maskin
    En annen maskin for latsen som jeg ikke husker hva heter
    Hipthrust

    Har egentlig en velse p biceps og en p triceps denne kta, men velger legge til noen velser p triceps i dag og noen velser p biceps i morgen istede, s fr jeg inn litt mer armer p programmet.



    Etter trening hadde jeg gruppetimen min med masse herlige folk, veldig moro! Deretter bar det p butikken fr jeg dro hjem for dusje og slappe av. S slo denne frkna p stortromma og lagde speltlompe-pizza til middag/kveldsmat. Har nemlig vrt litt lat p kjkkenet i det siste, s det har gtt mye i ris og kylling, fruktmusli og melk, gainer og brdskiver med plegg/stekt egg. Gjett om det smakte godt da!


    Her har jeg smurt ketchup p lompene, stekt kylling og kalkunkjttdeig krydret med grillkrydder, og toppet med ost. S godt!

    S en film mens jeg spiste, og deretter bar det rett i seng. Veldig fin dag med andre ord! Hper dere ogs fikk en fin start p uken, ogs nsker jeg dere en kjempefin tirsdag videre :-) Kommer et innlegg om dagens kt i kveld, s vi skrives senere.
     

     


  • Publisert i Trening




  • Lrdagskta

    • 12.11.2016, 17:59

    God lrdag folkens! Hatt en fin dag s langt? Det har hvertfall jeg.

    Sov litt lengre enn normalt i dag, noe som var veldig godt, fr jeg spiste frokost og stakk p trening etter litt avslapping.

    Trente med to kompiser, s det ble litt forskjellige velser. Men godt med litt variasjon ogs!

    velsene vi kjrte:

    Sumo marklft

    Liggende lrcurl i supersett med benkpress

    Stende thev i supersett med sittende thev

    Chins m.strikk

    Isolasjonsvelser for skuldre

    Sittende skulderpress i supersett med foroverbyd sidehev

    Sittende/liggende sidehev, hodet mot skrbenk

    En skuldervelse jeg ikke husker navnet p.

    Ser ut som en lang kt, men den blir ikke s lang nr det ble en del supersett, vi var 3 stk som trente sammen, og vi brukte 1,5 time tror jeg. Det er akkurat passe synes jeg. Ikke for kort, ikke for lang :-)

    I skrivende stund sitter jeg i sofaen hjemme hos min kjre far og er stappmett p hjemmelaget pizza, kjempegodt! Om ikke lenge skal jeg fikse meg litt fr jeg skal hente en god veninne av meg og stikke p Tusvik og Tnne show! Gleder meg veldig.

    Hper dere fr en kjempefin lrdag videre, s skrives vi senere!:-)


  • Publisert i Trening




  • Grsdagens og beskrivelse av noen velser

    • 11.11.2016, 22:34

    God kveld alle sammen!

    Har vrt endel jobbing og litt lange dager p jobb denne uken, derfor det har vrt litt stille her inne. Men jeg oppdaterer nr jeg har tid og energi.

    Fikk et sprsml i kommentarfeltet om jeg kunne forklare noen velser litt nrmere, noe som passet veldig bra nr jeg hadde dag 4 av programmet i gr, s da fikk vi tatt noen bilder til dere ogs. 

    Frste velse ut er kneby, 4 sek eksentriske. Dette er ikke noe avansert i det hele tatt, og det hele gr ut p at du kjrer en helt vanlig kneby, men du bruker 4 sekunder fra toppen til bunnen, om dere skjnner? Det er veldig enkelt, men velsen bli automatisk tyngre. 

    Neste ut er bakoverutfall i smith. Denne er ogs veldig enkel, du kjrer vanlig bakoverutfall i en smith-maskin (bildet under).







    Siste velse ut er thev p bosuball. Du kjrer vanlig stende thev med vekter, p toppen av en bosuball (bildet under)







    Hper dere ble litt klokere, om ikke er det bare ske p youtube. I dag ble det litt motvillig treningsfri, men kjenner kroppen har godt av en dag med hvile etter en lang (men veldig moro) dag p hotellet. S blir det tidlig trening i morgen fr jeg skal p show med en god veninne av meg. Gleder meg like mye til begge deler faktisk, haha.

    Vi skrives senere, god helg!

     


  • Publisert i Samarbeid




  • Light weight

    • 10.11.2016, 12:37

    Dette innlegget skulle plubliseres p tirsdag, rakk det dessverre ikke. S dere fr lese om tirsdagens kt n, s kommer dagens kt i kveld!

    Heisann!

    Da var ukens andre treningskt i boks, herlig! Litt usikker p hvor mange treningskter det blir p meg denne uken med tanke p jobb, men ser for meg at jeg skal klare 5-6 kter hvertfall.

    Uansett, i dag ble det litt lettere vekter under kta (derfor overskriften "light weight") siden jeg og treningsbuddyen min har blitt forkjlt. Er visst noe som gr for tiden, ikke rart med tanke p hvor kaldt det har blitt ute n. Og nr man er syk skal man ikke presse kroppen sin for mye, for da tar det nemlig lengre tid bli frisk har jeg lrt meg.

    Dagens;

    Bulgarske utfall
    Ettbens rumenske marklft
    Step ups p kasse, med stang
    Lat pulldown i maskin
    Bakoverutfall i smith






    Min faste treningspartner og private bloggfotograf, syntes han fortjente komme p bloggen
     

    Skulle egentlig hatt med triceps og biceps p dagens kt, men jeg er fortsatt grisestl i triceps etter sndagens kt, ogs kjrte vi p med biceps p grsdagens kt. Men vi fikk en veldig god kt, og kjrte p med litt flere repitisjoner og lavere vekt. Fikk greit med pump for si det snn!

    Gjorde litt om p programmet og kjrte p med step ups p kasse istede for omvendt hack-squat, og bakoverutfall i smith istede for hipthrust siden begge knebystativene va opptatt. Men kten ble super!

    Som tidligere skrevet var dette p tirsdag, i gr hadde jeg to spinningtimer og to "styrke i sal" timer, s det ble grsdagens treningskter. I dag er det klart for dag 4 p programmet, gleder meg veldig til det! Noe dere fr lese om senere i kveld, vi skrives senere!


  • Publisert i Trening




  • 7/7

    • 07.11.2016, 14:47

    God mandag alle sammen!

    Ble som tidligere sagt litt stille her inne i helgen, og grunnen er at jeg har jobbet veldig mye. Hadde doble vakter p fredag og lrdag (jobbet til 03:30 natt til sndag), og hadde frokostvakt kl 9 i gr morgest. S hadde ikke s mye tid til bloggen dessverre. Men jeg fikk utrolig nok til 7 treningskter forrige uke, og det er ikke verst!

    Kjrte gjennom treningsprogrammet mitt, som ble 5 kter, s spinning og styrke i sal (gruppetime), ogs ble det en kt p skuldre og triceps med en kompis i gr kveld. Klapp p skuldra til meg selv for kta i gr nr det fristet mer legge seg kl 20.

    velsene vi kjrte:

    Militrpress
    Supersett: sidehev og foroverbyd sidehev
    Sittende sidehev, ansikt mot skrbenk
    Annen type sidehev
    (husker ikke hva den kalles akkurat n)
    Triceps pushdown med tau
    Triceps pushdown med stang

    Ble en veldig god kt, og det var utrolig godt endelig f til en ordentlig skulderkt igjen.


    Militrpress med stanga bak, denne kjrte ikke jeg.

    Ellers s hper jeg dere har ftt en fin start p uka og fr en fortsatt super mandag! Selv s skal jeg trene om ikke s veldig lenge fr jeg skal ha gruppetime :-) Vi skrives!
     


  • Publisert i Trening




  • 10 ting dere kanskje ikke visste om meg #2

    • 04.11.2016, 14:19

    Hei dere!

    Virket som om at dere likte mitt forrige innlegg om ting dere kanskje ikke visste om meg, s da kjrer vi p med enda en!

    1. Om valget str mellom vre hjemme spise god mat og se p serie/film eller dra ut p fest velger jeg frstnevnte. Det dra p fest er gy det alts, men fler ikke jeg har behov for dra ut feste hele tiden. 

    2. Jeg har lesebriller. Som kun blir brukt,om jeg er p rommet mitt og skal blogge. Er nemlig litt langsynt. Eller, jeg var hvertfall det sist jeg hadde synstest (som er noen r siden n vell og merke).

    3. Jeg brukte ha et veldig til temperament/kort lunte. Som egentlig kun gikk utover lillessteren min, for hun vet akkurat hvordan hun skal provosere meg. Noe hun kan f til den dag i dag ogs, men det er vell slik med ssken? Ellers s klarer jeg ikke bli sint p personer lengre (det er veldig f personer i tilfellet) , isfall varer det ikke lengre enn maks noen timer, maks. Forhpentligvis har jeg vokst det av meg. Men det ligger faktisk i slekta ha kort lunte fra tidlig alder, for s vokse det av seg. 

    4. Jeg kan helt fint kaste bort en hel dag med kun se p serier fra jeg str opp til jeg legger meg. Nr jeg har treningsfri og fri fra jobb vell og merke.

    5. Denne er litt klein innrmme offentlig fler jeg, men jeg mtte ha tre forsk fr jeg bestod teoriprven til bil (alle gode ting er 3 ikke sant?) og to forsk p selve oppkjringa. Tror jeg var alt for nervs den frste gangen jeg skulle prve meg p oppkjringa, og presterte snu der det ikke var lov kjre inn. Smarta s ikke skiltet, haha. Men jeg klarte det p andre forsk.

    6. Nr jeg startet trene hadde jeg 0 rumpe, s det jeg har av rumpe n, det har jeg virkelig jobbet beinhardt for. Nesten s jeg skjemmes, men er nok ikke noen "gode gener" her i grden, startet med 0 rumpe, og fler jeg har klart bygd endel p 4 r hvertfall. Ikke helt samme posen p bildene under her, men det er hvertfall litt som har skjedd p 4 r.


    N er jo bildet til hyre litt gammelt ogs, men har ikke krympet siden det har blitt tatt.

    7. Jeg har spryteskrekk. Da er det snakk om vaksiner osv, blodprver har jeg ikke noe problem med. Dette gjelder ogs snn "stikk i fingeren" istede for vanlige blodprver, det takler jeg ikke. Husker nr vi skulle ta vaksine p barneskolen, typ 4.klasse tror jeg. Gikk inn med en veninne, jeg var frst ut. Dama tok fram nla, og redd som jeg var spurte jeg om hun ikke hadde en mindre nl. Veninnen min fikk latterkrampe og fortalte meg at dette var den minste nla de hadde, flte meg temmelig tff der jeg satt med trer i ynene og var livredd den lille nla alts, haha.

    8. Jeg hater skrekkfilmer. Jeg er kanskje 21r, men jeg fr fortsatt mareritt om jeg ser en skrekkfilm. Var p kino og s "Lights out" i september en gang, og jeg er fortsatt redd for skru av lyset p kvelden. Litt pysete bare.

    9. Muskelgruppen jeg er svakest i er bryst.

    10. Jeg skal ta opp fag p nyret, slik at jeg kan starte studere til hsten. Har fullfrt videregende alts, men m forbedre karakterene mine litt slik at jeg fr et hyere snitt.






    Treningsprogram dag 4 + bilder fra grsdagens

    • 03.11.2016, 12:44

    Her kommer treningsprogram dag 4;

    Saktereps by, 4 sek eksentriske
    Beinpress
    Bakoverutfall i smith
    Thev p bosuball
    Tbar row
    Sittende roing med bredt grep

     

    Det var alts siste rest av treningsprogrammet mitt, og som dere sikkert ser er det endel fokus p rumpe/lr, rygg og legger. Mens skuldre og armer har blitt nedprioritert. Det vises ogs p kroppen, noe jeg synes er litt kjedelig. S derfor har jeg tenkt legge inn en egen dag for skuldre og armer, eller kanskje dele opp og ta skuldre + mage en dag og armer en annen dag. Vi fr se! Skuldrene skal jeg hvertfall starte trene ordentlig igjen, har savnet det veldig i r.

    Ble til at jeg og en kompis kjrte nogenlunde denne kten i gr, s i dag blir det en liten blanding av dag 3 og dag 4. Kjrte de 3 frste velsene fra dag 4, men tok gende utfall istede for bakoverutfall i smith, ogs kjrte vi p med armer. Er lenge siden jeg har kjrt "s mye" armer p en dag, ble vell 5 velser til sammen om jeg husker rett. 3 p biceps og 2 p triceps, og jeg eeer s stl i triceps i dag, haha. Men det er en veldig god flelse! S siden det ble litt bytting blir det bein, legger og rygg p dagens plan, og det gleder jeg meg veldig til kjenner jeg.

    Trente som sagt med en kompis s da fant vi ut at vi skulle ta hverandre i beinpress, jeg hadde ikke p noen ekstra vekter, s det ble mitt oppvarmingssett, haha. Min gode venn derrimot, han kjrte p med 150kg + meg.




    Om jeg var nervs for skalle i taket da, haha.

    Har hvertfall blitt litt mer rutinert p f tatt bilder til bloggen da, ikke verst bare det!

    I morgen og p lrdag har jeg dobbelvakter (alts, jobbe p hell frst, s hotellet), s litt usikker p hvor mye oppdateringer det blir i helgen. Men har forhndsskrevet et innlegg til dere med "10 ting dere kanskje ikke viste om meg #2 " som blir publisert i morgen. Kan hende det blir stille her inne p lrdag, men er uansett tilbake til bloggen p sndag! Da er det klart for ukas siste treningskt i og med at jeg ikke rekker trene i morgen og lrdag.

    Vi skrives!
     


  • Publisert i Trening




  • Treningsprogram dag 3 + grsdagens

    • 02.11.2016, 14:17

    Her kommer dag 3 av treningsprogrammet mitt;

    Bulgarske utfall
    Ettbens rumense marklft
    Hacksquat/omvendt hacksquat
    Hantelroing
    Hipthrust
    Hantelcurls myoreps
    Dips smalt, maskin eller benk

    Som dere ser er det litt flere velser p bein p dag 3, enn p dag 2. P dag 3 er det litt mer variert med tanke p sett og reps, f.eks s har jeg kun 3x3 p bulgarske utfall, mens jeg har 3-4x15 p hipthrust. Litt usikker p om jeg skal kjre p med dag 3 eller dag 4 i dag, men vi fr se! Skal uansett legge p noen ekstra velser p armer i dag. For som dere sikkert har sett s langt av programmet, s er det ikke mange velsene p hverken skuldre eller armer (3 til sammen faktisk). Men det skal det bli en endring p, for jeg elsker trene skuldre og armer.

    Slenger med noen bilder fra grsdagens frste velse, gikk bare opp til 100kg i gr, men det var tungt nok iflge dagsformen. Greit ha noen til ta bilder si!






    Fler meg virkelig som ei stappa plse med det beltet p, haha. Men heller det enn skade ryggen sier n jeg!
     


  • Publisert i Trening




  • Treningsprogram dag 2

    • 01.11.2016, 14:00

    Her kommer dag 2 av treningsprogrammet mitt;

    Sumomark eller mark fra kloss/vektskiver
    Skulderpress
    Cabelcross
    Chinsmaskin
    Liggende lrcurl
    Supersett stende og sittende thev


    Dette er dagen med minst fokus p bein, s de fr en liten pause de ogs. Eneste velsene jeg har p dag to som gr p bein (bakside lr vell og merke), er sumo marklft og liggende lrcurl. S dette fler jeg nesten blir som en kosekt. Forst meg rett, den er tung nok, men blir litt mer "kos" nr det ikke er s mange velser p bein. Denne kten har jeg litt senere i dag, nrmere bestemt kl.16, s da skal jeg f tatt litt bilder til dere. Begynner bli litt mer rutinert p disse blogg-greierne igjen. P denne dagen har jeg ogs endel repitisjoner, og ikke like mange sett.

    Senere i dag skal jeg en liten tur innom min kjre far, s jeg fr vrt litt med babyen min (aka Linus, hunden min), fr jeg stikker til min kjre mor hvor jeg skal sove noen dager. Har ikke sett hverken henne eller faren min s veldig mye etter jeg flyttet til byen, s blir godt med litt kvalitetstid sammen med de igjen.

    Dag 3 av programmet kommer selvflgelig i morgen, si ifra om det er noe spesielt dere vil lese om her inne :-) Vi skrives!


  • Publisert i Trening




  • Kleint

    • 01.11.2016, 09:32

    God morgen!

    Dag 2 av programmet kommer i neste innlegg for dere som lurer. Men n tenkte jeg skrive litt om grsdagens kt.
    Grsdagens kt gikk veldig bra, trente med en kompis, noe som betyr at det ble tatt litt bilder til bloggen i gr. N skal det sies at jeg ikke tenkte over ta bilder til bloggen fr vi var ferdige med den siste velsen, haha. S da var det bare slenge p vektskivene p stanga og knipse noen bilder til dere, hva gjr man ikke for bloggen? N begynner det bli en god stund siden noen har tatt bilder av meg mens jeg trener, s skal rlig innrmme at det var smlig kleint. Var endel folk p trening i gr ogs, men det er vell noe jeg blir vandt med etter hvert.

    Vi avsluttet kten med glutebridge, en stor favoritt hos meg, og vi kjrte p med 190kg p toppsettet fr vi tok av 40kg p hvert sett nedover. Som en pyramide om dere skjnner hva jeg mener med det. Jeg var helt gen etter det siste settet, s som dere ser p bildene under lfter jeg ikke p stanga, men ligger egentlig bare under prver ikke f latterkrampe. Men det var for bildene sin skyld.




    Fin blodre i panna eller? haha

    Her begynte det bli litt kleint ser man



    Ekke s fotogen etter 1,5 time med tung trening, haha + litt smkleint.

    S lurer jeg p, hva trente dere i gr? Let me know!


     


  • Publisert i Trening








  • Tanya Rosvold
    Velkommen til en av mange treningsblogger. Bloggen handler frst og fremst og trening og kosthold, men ogs om hverdagen min. For sponsing, reklame og vrige henvendelser kan du kontakte meg p: tanyarosvold@hotmail.no





    Arkiv




    hits