Tanya Rosvold




Lørdagens

  • 24.10.2015, 19:43

God helg da dere!

Jeg tok ikke helg før klokken 15 i dag, men det gjør meg ingenting. Hadde en veldig fin dag på jobb i dag hvor jeg satt å "reklamerte" litt for treningssenteret. Møtte mange hyggelige mennesker, og mange som kom bort for å ta seg en prat, veldig koselig. 

Etter jobb ble det en veldig god rygg-økt med en kompis til tross for at jeg holdt på å sovne rett før stengetid i dag, haha. Har trent med kompiser på nesten alle treningsøktene mine denne uken, og som den stae personen jeg er skal jeg jo selvfølgelig ikke være noe dårligere enn de når det gjelder vekter (de er jo såklart mye sterkere enn meg), så de har fått pressa meg skikkelig denne uka, og det kjennes på kroppen! Har vært helt utslitt siden tirsdag, men har likevel hatt den beste uken når det gjelder trening. Har følt meg sterk og klart å øke på vektene, og det er en god følelse. Kom meg opp på 94kg i markløft i dag, målet er over 100 før jul, og det skal jeg klare. 

Noen bilder fra økta (jepp, jeg fikk kompisen min til å ta litt bilder i dag) :





Rumpa blir så utrolig fin når man skviser til på toppen, haha, litt selvironi må man vell ha

Nå skal jeg se serie før jeg finner senga, så skrives vi mer senere. Ha en fin helg!

 

 


  • Publisert i Trening




  • The power of food

    • 17.10.2015, 20:28

    Hei!

    Etter trening i går ble det en jentetur med min kjære mor og bestemor til Levanger for en aldri så liten shoppingrunde, etterfulgt av masse mat (selvfølgelig). På menyen sto fiskesuppe med blant annet fiskeboller, laks, reker osv og hvitløksbaguetter ved siden av. Spiste mildt sagt en god del mat (2 store porsjoner med fiskesuppe, og to hvitløksbaguetter), og når jeg kom hjem ble det en boks med Ben&Jerrys is med smaken kanelsnurr, kjempegodt!
    Det resulterte i at jeg fikk en super økt på rygg i dag, og endelig begynner jeg å føle meg litt sterk på trening igjen. Har jo som sagt vært syk i over 1 måned nå (er på bedringens vei da, takk gud for det), men jeg har nesten kommet meg dit jeg var før jeg ble syk.

    Kom meg greit lett opp på 90 kilo i markløft i dag, og klarte å øke vektene på noen av øvelsene, så det sier jeg meg fornøyd med. The power of food sier jeg bare. Maten har veldig mye å si på hvordan treningsøktene blir. 



    Øvelsene jeg kjørte:

    Lette nedtrekk til oppvarming
    Pullups, pronert grep 5 x max reps
    Nedtrekk bredt grep 4 x 6-12 reps
    Stående stangroing 4 x 6-8 reps
    Nedtrekk smalt/nøytralt grep 4 x 8-12 reps
    Sittende roing 4 x 8-12 reps
    Markløft 5 x 5 reps



    Ellers har jeg ikke gjort stort i dag, har slappet av med hunden min, dratt rumpa mi på butikken for å handle inn endel mat, spist og slappet av enda mer med en serie på netflix. Akkurat nå holder jeg på å ser "American horror story", og det skal jeg ærlig si må være noe av det dummeste jeg har gjort. Missforstå meg rett, serien er ganske spennende (og avhengighetsskapende), men jeg er tidenes pyse når det gjelder skrekkfilmer og serier. Men føler jeg må se den ferdig nå som jeg først har kommet meg et stykke i serien, er snart på sesong 3 faktisk. 

    Håper dere får en fin lørdagskveld videre, så skrives vi snart! :-)


  • Publisert i Trening




  • 382 og rumpeaktivering

    • 14.10.2015, 14:39

    Hallais!

     

    For dere som lurer på hva overskriften betyr, så er det antall reps som ble kjørt under dagens bein-økt. Gjett om jeg er gåen i beina da, haha. Trente med en som trener på Hell i dag, og vi fikk en veldig god og ikke minst tung økt. 

    Øvelsene vi kjørte:

    Først rulling og tøying i salen
    Beinhev til oppvarming 4 x 15reps
    Knebøy 10 x 10 reps + ett oppvarmingssett
    Hacklift/hacksquat 4 x 8reps
    Gående utfall i salen 5 runder (1 runde er 28 skritt)
    Beinhev 4 x 10 reps

    Akkurat nå er jeg helt ærlig så sliten at jeg ikke har stort mer å komme med, fikk pressa meg ganske så bra på trening i dag. Så resten av dagen skal jeg ta det helt med ro kjenner jeg. Eneste planene jeg har er å hoppe i dusjen etter jeg har publisert dette innlegget, foodpreppe litt også ta sol iløpet av dagen/kvelden. Spennende. Men kjenner at kroppen trenger hvile, så da skal den få det. 

    Siden jeg var så flink å glemte å ta bilder under økta slenger jeg med en video av øvelsene jeg kjører for å aktivere rumpa. Skal love dere at det brenner i rumpa før selve bein-økta har startet! Videoen er av Sandra Jokic 

     

    Håper dere får en fiin dag videre, så skrives vi senere! :-)


  • Publisert i Trening




  • Backattack

    • 12.10.2015, 22:41

    God kveld!

     

    Ny uke og nye muligheter (klisjè). Håper dere alle har fått en fin start på den nye uken hvertfall! Selv har jeg vært på jobb, trent og hatt min faste saltime med en fantastisk gjeng. Trente ikke rygg i dag, men tenkte å dele gårsdagens økt med dere, som var på rygg.

    Dørstokkmila var virkelig til stede i går, så da avtalte jeg med en kompis at vi skulle trene klokken 19. Blir mye vanskeligere å droppe trening når du har noen som forventer at du skal møte opp. Det er et tips til dere som sliter med dørstokkmila, finn dere noen å tren med slik at dere får litt press på dere til å stikke på trening. 

    Vi fikk en veldig god, tung og effektiv økt i går. Vi kjørte på med disse øvelsene:

    Lette nedtrekk til oppvarming 4 x 15
    Pull ups, pronert grep 5 x max reps
    Nedtrekk bredt grep 4 x 6-12 reps

    Stående stangroing 4 x 6-8 reps
    Nedtrekk smalt/nøytralt grep 4 x 8-12 reps
    Sittende roing 4 x 8-12 reps
    Markløft 5 x 5 reps



    Men nå skal jeg hoppe i seng, kjenner jeg er greit sliten, så det skal bli godt å bare hoppe i seng nå. Vi skrives senere!

     


  • Publisert i Trening




  • Shoulders and calves

    • 09.10.2015, 21:26

    God helg dere :-)

     

    Da tenkte jeg å dele gårsdagens treningsøkt med dere, ble treningsfri på meg i dag. Har kjørt kroppen litt for hardt den siste mnd med tanke på at jeg har vært forkjølt/syk, så i dag sa den greit i fra om at den trengte hvile, og for én gangs skyld lyttet jeg til kroppen. Sier hele tiden til venner og andre som trener at om de er syke osv så skal de lytte til kroppen og la den hvile, men er ikke så flink til å gjøre dette selv. Satser på å bli flinkere da.



    Uansett, gårsdagens økt var på skuldre og legger og jeg fikk en veldig god økt!

    Øvelsene jeg kjørte:

    Først 5 oppvarmingsøvelser; sittende press i maskin, omvendt pec dec, sidehev i maskin, utoverrotasjoner i horisontalt og vertikalt plan.

    Sittende skulderpress med manualer 4 x 8-12
    Stående militærpress med stang 4 x 8-10
    Sittende press i maskin 3 x 15 +1-2 droppsett
    Stående sidehev i kabel 4 x 8-10
    Omvendt pec dec 4 x 10-12
    Stående sidehev med manualer 4 x 15-20
    Facpulls 4 x 12-15
    Stående tåhev i supersett med sittende tåhev 4 x 10-12
    Tåhev i beinpress 4 x 10-15

    Skal love dere at dere kjenner det godt i skuldrene (og leggene) både under økta og dagen etterpå! 

    I dag derimot har jeg ikke gjort stort, vært på jobb fra 9-16, så tok jeg sol og deretter kjøpte jeg meg 38 biter med sushi (fikk spørsmål om hvor mange det var som skulle spise, og han i kassa lo litt når jeg sa det bare var meg, haha), også har jeg bare slappet av på sofaen. 




    Formen var ikke så bra i dag, så nå har jeg fått i meg både to paralgin forte og to paracet duo, så satser jeg på at disse faktisk funker på meg. Er nemlig imun mot paracet, ibux og pinex (og det meste jeg har prøvd at hodepinetabletter for å være ærlig). Men satser på at de skal funke :-)

    Ellers håper jeg dere har fått en fin start på helgen, så skrives vi mer i morgen. Da har jeg bakside lår og rumpe på planen etter jobb :-)


  • Publisert i Trening




  • Legs

    • 07.10.2015, 19:06

    Heisann!

     

    Da er det halvveis til helg, igjen. Tiden går virkelig fort når man har mye å gjøre, og det liker jeg. Hadde tidligvakt på Hell i dag, og var ferdig allerede klokken 12, deretter ble det en utrolig god, tung og svett bein-økt! Ble to innlegg om bein/rumpe på rad nå, men skal trene skuldre og legger i morgen, og den skal jeg selvfølgelig dele med dere. Så blir det litt variasjon her inne også, haha. 

    Over til dagens økt på framside lår og litt rumpe:

    Starter alltid med å tøye og rulle før bein-øktene mine
    Så beinhev uten vekter 4 x maks til oppvarming
    Knebøy 10 x 10 reps (kjører 1-3 oppvarmingssett her)
    Hack-squat 4 x 8-12 reps
    Gående utfall 10 strekninger (5runder)
    Beinhev 4 x maks med vekter



    Det er 28 skritt hver runde med gående utfall, så det er rene kondistreningen for min del, andpusten og svett etter denne øvelsen. Men den er jeg vell ikke alene om?

    Etter trening ble det mat før jeg hoppet i dusjen, og deretter dro jeg på café med Karoline for å få catchet opp litt. Veldig koselig! I skrivende stund sitter jeg i sofaen med ullgenser, ullsokker og et tykt pledd rundt meg. Fryser bare litt om dagen. Det var forresten kun 5 grader (!!!) når jeg kjørte til jobb i morgest, det er litt i kaldeste laget for min del. 

    Men nå skal jeg ordne meg litt mat og slappe av resten av kvelden, det tar på med bein-økt! Vi skrives senere :-)


  • Publisert i Trening




  • Gårsdagens rumpeøkt

    • 06.10.2015, 19:53

    God tirsdag dere :-)

     

    Endelig begynner formen å bli litt bedre, og jeg fikk en knallgod økt både i går og i dag. Det tok bare litt over tre uker liksom, haha. I dag sto armer på planen, det er den økten jeg delte med dere i forrige innlegg. Drakk 3 og en halv shaker med vann under økta i dag, så det var ingen mangel på trykk under økta for å si det mildt.


    Men siden jeg allerede har delt denne økta med dere tidligere tenkte jeg å dele gårsdagens økt med dere i dag. Den så slik ut:

    Knebøy 6 x 3-5 reps
    Hip thrust 6 x 15 reps
    Pull through i kabel 4 x 12 reps
    Kick-backs i kabel 4 x 10-12 reps

    Kjører bare 4 øvelser på mandager ettersom jeg har saltime så og si rett etter denne øktan som går på mage, rumpe og lår. Beina og rumpa får kjørt seg nok denne dagen med andre ord. Jeg er hvertfall veldig støl i bakside lår og rumpe i dag, og det er en herlig følelse!

    Det har forresten blitt iskaldt her i Trøndelag nå (eller, jeg synes det er iskaldt), ligger vell rundt 6-10 grader om dagen om jeg tipper rett, og det er iskaldt for meg. Så etter jobb, trening og jobb var jeg hjemom en kjapp tur før jeg tok turen til SunChaser for å få litt varme (og sol) på kroppen. Lite som slår følelsen av å legge seg i solsenga etter å ha fryst en hel dag. Så ble det butikken, foodprep, spise og deretter ble det senga. 


    Dette var rett før jeg tok sol, og jeg tror ikke dere aner hvor mye jeg frøs her.

     

    Men nå skal jeg slappe av med en serie på skjermen før jeg finner senga, ha en fin tirsdag videre!

     

     

     


  • Publisert i Trening




  • God helg!

    • 02.10.2015, 19:44

    God kveld og ikke minst, god helg!

     

    Skal prøve å oppdatere dere litt oftere, men når formen ikke er helt på topp enda og man ikke orker å ta noen bilder av mat (og seg selv, på trening vell og merke) blir det ikke rare greiene å dele med dere. Men satser på at det ordner seg. 

    Ellers så økte jeg utrolig nok litt på vektene på onsdag når jeg hadde framside lår og litt rumpe på planen, noe som var veldig gøy!
    Øktene denne uken har vært litt opp og ned for å være ærlig, har hatt tre veldig gode treningsøkter, 1 helt OK økt, og i dag var den faktisk helt latterlig dårlig. Vektene som var lette forrige uke var blytunge i dag, noen av øvelsene følte jeg at jeg ikke hadde noen som helst kontakt med verken hamstrings eller rumpa, og jeg hadde helt ærlig mest lyst til å dra hjem å legge meg i senga etter øvelse nr.2. Men så har det seg sånn at jeg er en veldig sta person, så jeg fullførte økta og slang på en ekstra øvelse bare for moro skyld. 

    Så alt i alt burde jeg si meg fornøyd med at jeg gjennomførte, og jeg har hørt at man må gjennom noen dårlige treningsøkter for å sette pris på de gode. Husker ikke sist jeg hadde en dårlig treningsøkt, så det var vell egentlig på tide, haha. Har igjen en treningsøkt denne uken, og den har jeg bestemt meg for at skal bli god! 

    Tenkte å dele treningsøkten jeg hadde på tirsdag som bestod av triceps og biceps. Det er en virkelig syre og pumpefest uten like, og jeg elsker den! Skal love dere at dere kommer til å kjenne økta i hvertfall 2 dager etterpå.

    Økta ser slik ut;

    Oppvarming på triceps: triceps pushdown med stang, her kjører jeg 4 x 15-20 med veldig lette vekter
    Så samme øvelse, triceps pusdown med stang 4 x 8-12
    Franskpress 4 x 8-12
    Dips 4 x 5-8
    Triceps pushdown med tau/evt push over hodet med tau/maskin 4 x 12-15
    Oppvarming på biceps: Stående curls med hantler 4 x 15 på hver arm
    Stående bicepscurl med stang 4 x 8-12
    Sittende bicepscurl på skråbenk (full strekk bak) med hantler 4 x 8-12
    Hammercurl med tau i kabel/evt med hantler 3 x 8-12
    Dobbel biceps drag i kabel (i cable crossover-ting) 3 x15

    Følger som sagt det gamle programmet til Ingrid, og jeg synes det fungerer veldig bra så langt. 

    Slenger med et bilde av den veldig gode familiemiddagen vi hadde i dag:


    Kyllingklubber(?), ris, salat og bearnaise. 

    Håper dere har fått en fin start på helgen, så skrives vi om ikke så lenge! :-)


  • Publisert i Trening








  • Tanya Rosvold
    Velkommen til en av mange treningsblogger. Bloggen handler først og fremst og trening og kosthold, men også om hverdagen min. For sponsing, reklame og øvrige henvendelser kan du kontakte meg på: tanyarosvold@hotmail.no





    Arkiv




    hits