Tanya Rosvold




Ukas siste styrkeøkt

  • 26.09.2015, 20:55

God kveld!

Da har jeg også tatt helg (eller, tok helg kl.15 i dag), ukas siste styrkeøkt ble unnagjort etter jobb og jeg sitter (litt for) mett og slapper av i sofaen med den ene hunden til mamma. I dag sto en ren rygg-økt på planen, og jeg kjenner det godt i latsen allerede, noe som er et godt tegn.

Øvelsene jeg kjørte i dag:

Lette nedtrekk som oppvarming
Pullups, pronert grep 5 x max reps
Nedtrekk bredt grep 4 x 6-12 reps
Stående stangroing 4 x 6-8 reps
Nedtrekk smalt/nøytralt grep 4 x 8-12 reps
Sittende roing 4 x 8-12 reps
Markløft 5 x 5 reps


Siden formen ikke er så bra blir det et gammelt ryggbilde for denne gang

Fikk veldig god kontakt gjennom hele økta, og fikk virkelig kjørt meg helt ut. Veldig fin start på helgen etter min mening. 
Etter trening dro jeg og lillesøsteren min på Stjørdal pizza&grill og kjøpte oss en medium pizza hver, er en liten stund siden jeg spiste pizza derfra sist, men jeg skal ærlig innrømme at jeg faktisk er litt lei av pizza. Så i morgen gleder jeg meg ekstra mye til strimlet svinebiff, ris og grønnsaker. 



Nå skal jeg slappe av litt med serie på skjermen før jeg hopper i seng, ha en fin lørdagskveld videre! :-)


  • Publisert i Trening




  • Fredagsøkta

    • 25.09.2015, 23:21

    God kveld og god helg :-)

    En veldig kjapp oppdatering før jeg hopper i seng, skal opp tidlig på jobb i morgen før det blir helg på meg også.

    I dag sto bakside lår og litt rumpe på planen, fikk økt litt på vektene i dag, så sier meg greit fornøyd med økta i dag. Formen er ikke helt på plass enda, så jeg tar det veldig rolig på trening, og tar litt lengre pauser. Gleder meg til å bli frisk kjenner jeg.

    Uansett, dagens økt så slik ut:

    Hip thrust
    Rumenske markløft
    Liggende lårcurl
    Bakoverutfall med kettlebells
    Nordic hamstring

    Etter økta tok jeg meg en tur innom SunChaser for å få frisket opp fargen litt, og det har blitt så utrolig kaldt ute, så da gjorde det ekstra godt å få litt sol og varme på kroppen. 
    SunChaser har forresten 1kroners tilbud på solsen 1,2,3,5 og 7, og 3 kroner per minutt på solsengene 4 og 6 ut september, anbefaler dere å ta turen innom om dere vil ha en fin, jevn og dyp brunfarge (og selvfølgelig litt sol og varme på kroppen).

    Resten av kvelden ble tilbragt med min kjære mor, og siden det er fredag kjøpte jeg thaimat fra Lai Thai til oss begge. Alltid like godt!


    Bildet er ikke fra i dag

    Men nå må jeg hoppe i seng, vi skrives mer i morgen :-)


  • Publisert i Trening




  • Treningsdate

    • 24.09.2015, 20:17

    Hei!

    Kanskje man skulle prøve å oppdatere bloggen litt igjen. Som jeg skrev tidligere hadde jeg blitt forkjølet (er det enda), så det er den største grunnen til fraværet mitt. Har hatt nok med å jobbe og trene (og spise, hehe). Men skal prøve å få oppdatert dere litt oftere framover, det er planen hvertfall. 

    Over til i dag hvor jeg hadde en treningsdate med fineste Ingrid, skuldre og legger sto på planen, og det ble en veldig god økt med litt nye øvelser og en god dose melkesyre. Vi brukte litt under 2 timer på økta, blir slik når det er på treningssenteret man er mest sosial (hørtes nesten litt tragisk ut). 
    Vi kjørte på med supersett på så og si alle øvelsene om jeg husker riktig, utenom den siste øvelsen på legger. 


    Helt rå fysikk på denne jenta her forresten, følg henne på instagram @ingridha

    Nå husker jeg ikke på alle øvelsene vi kjørte (for det ble en del), så får heller skrive øvelsene en annen gang. Men økten ble god!

    Etter styrkeøkta ble litt poseringstrening, lurt å starte tidlig slik at alt sitter bra til neste høst. Er ikke barebare disse poseringene altså, så blir nok endel poseringstreninger framover tenker jeg. Alle musklene skal strammes, samtidig som du skal være avslappet og smile pent. Det er mye tyngre enn hva det høres ut som altså. 

    Etter trening dro jeg innom butikken for å handle inn litt mat osv før jeg tok turen innom narvesen for å kjøpe Ben&Jerrys, må være lov til å kose seg en gang iblandt. 
    Siden jeg har vært forkjølet i snart to uker og ikke hatt noen spesiell matlyst har jeg selvfølgelig gått ned en del i vekt, noe jeg synes er veldig kjipt ... Så nå blir det ekstra mye mat framover (sunn og næringsrik mat vell og merke, og litt kosemat såklart).

    Så nå skal jeg fikse meg litt mat før det blir serie på skjermen og deretter tidlig i seng. Ha en fin torsdag videre!


  • Publisert i Trening




  • Ukesstart

    • 14.09.2015, 20:30

    God mandagskveld!

    Har dere fått en fin start på uken? 
    Internettet kom tilbake i går (takk gud for det), men formen i går var så dårlig at jeg ble liggende på sofaen hele dagen. Eneste jeg gjorde var å se serier og filmer på tv-en og spiste, veldig produktivt med andre ord. I dag var formen egentlig verre, men jeg dro på jobb, trente (veldig lett økt) og hadde min ukentlige saltime. Kjenner jeg er glad for at jeg tok det med ro i dag, så håper jeg at formen er bedre til i morgen. Liker virkelig ikke å være syk, alt blir så tungt.

    Men over til dagens økt, som ble på bein;

    Knebøy 7x5
    Rumenske markløft 5x6-8
    Liggende legcurl 5x6-8
    Beinhev 5x8-10

    Har virkelig ikke nå mer å komme med i dag, men jeg kommer sterkere tilbake!:-)

    Slenger med litt av det jeg spiste på lørdag;



    Ha en fin mandag videre!


  • Publisert i Trening




  • Shoulders and sushi

    • 12.09.2015, 10:25

    Hei!

    Nettet hjemme er nede, så fikk ikke oppdatert dere i går dessverre. Men skal få fikset nettet iløpet av helgen, håper jeg.
    Uansett, i går ble det en kjapp, tung og effektiv økt på skuldre. Min favorittøkt!
    Har dere forresten noen gang prøvd å tatt sittende skulderpress når dere er stive og støle i brystet? Godt var det ikke, men jeg kom meg gjennom det.

    Øvelsene jeg kjørte;

    Militærpress 5x8-12
    Sittende skulderpress 5x8-12
    Omvendt pecdec 5x12-15
    Sidehev 3x15 + 2 ekstra sett med dropsett

    Hadde egentlig omvendt flyes i kabel for baksiden også, men dette var alt jeg rakk i går. Ble uansett helt død i skuldrene, så det ble en bra økt.

    Etter økta ble det en yippie-bar, elsker disse barene! De er så utrolig gode.


    Litt senere på kvelden dro jeg innom Bankers på Stjørdal og bestillte meg sushi, tror det ble 46 biter om jeg telte riktig, matvrak sa du? Skal være ærlig og si at det ble igjen 8 biter, ble litt vell mye avokado kjente jeg. Så stoppet før jeg ble kvalm.


    Har ikke ord for hvor godt dette var!

    Fikk jo en veldig fin foodbaby etter dette måltidet, så resten av kvelden ble brukt til å se film og drikke pepsi-max selvfølgelig.

    Senere i dag blir det enten en økt på rygg og triceps, eller bein. Kommer litt an på formen tenker jeg. Har nemlig klart å blitt forkjølet til tross for at jeg har brukt både fleecegenser og ullsokker om dagene (til og med på jobb når jeg har hatt kveldsvakt). Menmen, er vell bare å peise på med te og c-vitaminer tenker jeg.

    Håper dere får en fin lørdag videre, så skrives vi senere :-)

     


  • Publisert i Trening




  • Bakside lår og rumpe

    • 10.09.2015, 18:52

    Hei dere!

    Da har jeg kommet meg hjem fra jobb og trening. Skrev jo i forrige innlegg at jeg ikke var sikker på hva jeg skulle trene i dag, men det endte faktisk på bakside lår og rumpe. Trente framsiden og litt rumpe på tirsdag (en morsom, men brutal økt), og i går sleit jeg som bare fy med alt egentlig. Kan ikke huske sist jeg var så stiv og støl, men til tross for "smerten" er det jo alltid godt å kjenne at man har trent. Var veldig stiv og støl i dag også, men med ordentlig oppvarming, rulling og tøying gikk det veldig bra.


    Tok ingen bilder under økta desverre.

    Jeg har prøvd ut Ingrid sine bein-økter, og jeg skal med hånden på hjertet si at de funker! 

    Øvelsene jeg kjørte i dag:

    Hip thrust 4x10-12
    Rumenske mark 4x6-8
    Leg curl 6x8-12
    Utfall bakover i smith 4x8-12 
    Nordic hamstring 3x10

    Var greit sliten etter økta, og svetten rant. Ja, vi jenter svetter vi også. Utfall bakover i smith har jeg faktisk ikke prøvd før, men den tok virkelig på bakside lår og rumpe, så den likte jeg veldig godt. I morgen blir det skuldre og legger tenker jeg, gleder meg! Elsker virkelig å trene skuldre.

    Men nå skal jeg hoppe i dusjen før jeg stikker å henter en kompis. Ha en super torsdag videre, så skrives vi mer i morgen!


  • Publisert i Trening




  • Bryst&biceps

    • 09.09.2015, 23:37

    Hei! Ble et veldig sent innlegg her i kveld, rakk ikke å skrive ferdig innlegget før jeg fikk besøk tidligere. Men bedre sent enn aldri, sant?

    Sa jo jeg skulle blogge mens jeg var i Oslo, men tiden strakk ikke helt til dessverre ... Jeg hadde det hvertfall veldig gøy, og skal tilbake igjen allerede neste helg, gleder meg!

    Ellers så har jeg faktisk trent noe annet enn bein i dag, nemlig bryst og biceps. Kjenner jeg er helt gåen i armene, så det er et bra tegn. 

    Øvelsene jeg kjørte;

    Benkpress 3x6
    Skråbenk med manualer 3x12
    Pecdec 3x10
    Sittende bicepscurl med manualer 3x8
    Bicepscurl med stang 3x10
    Hammercurl 3x12

    Jeg har blitt en del svakere på brystøvelsene siden sist, men det er vell ikke så rart når det er såpass lenge siden jeg trente det. Planen framover er å kutte ned bein-øktene til 3 ganger per uke, slik at jeg får med overkroppen hver uke også, så får vi se hvordan det går. Det betyr 1 dag mer med trening (6 dager i uken), men det skal jeg tåle. 

    Slenger med dagsformen på beina, og en utrolig god bcaa jeg drakk under økta i dag+ en sinnsykt god proteinbar jeg spiste etter økta;







    Litt usikker på hva jeg skal trene i morgen, er grisestøl i beina, så får se om jeg drøyer bein-økta til fredag, haha. Men nå skal jeg få i meg kveldsmaten og komme meg i seng! Vi skrives senere :-)


  • Publisert i Trening




  • Utenfor komforsonen

    • 03.09.2015, 09:03

    Heisann :-)



    Tiden strakk ikke til til noe blogginnlegg fra min side tidligere denne uken, var 11 timer på Hell på mandag faktisk, så var greit sliten da jeg kom hjem igjen. Startet dagen med å forberede meg til min første saltime på Hell, deretter var det jobb, bein-økt også var det klart for saltimen. Veldig utenfor min komforsone, og jeg var nervøs helt fram til timen startet om jeg skal være ærlig. Men det hadde jeg tydligvis ingen grunn til å være, makan for en herlig gjeng! De sto på hele timen, heiet på hverandre, god stemning og de var ivrige! Ble virkelig imponert, og jeg gleder meg allerede til neste saltime med denne herlige gjengen.
    Det hjelper å komme seg ut av sin egen komforsone og prøve nye ting. Vi hadde forresten med 3 øvelser på mage som avslutning på mandag, tunge øvelser, og jeg som ikke trener mage til vanlig (sjeldent isåfall) kjenner det veldig godt enda, vondt å le, men er veldig godt samtidig.

    I går hadde jeg forresten min første spinningtime, det var hvertfall langt utenfor min komforsone, haha. Har vell vært med på 2 spinningtimer i hele mitt liv, og det er vell nesten 3 år siden. Har jo ikke kondis for en femmer, men følte timen gikk greit. Svetten rant, og melkesyra kom relativt fort med tanke på at jeg hadde en volum-økt på bein rett før spinningtimen. Spinning er nok ikke min sterkeste side, men greit å få prøvd litt andre ting også :-)

    Har vært helt utslitt hele denne uken, og har bare rukket å vært hjemom for å sove og dusje omtrent, resten av tiden har jeg vært på Hell. Så jeg skal ikke legge skjul på at det blir litt godt med langhelg. Reiser jo forresten nedover til Oslo i ettermiddag for å være hos Marthe fram til søndagskvelden, gleder meg masse! Har ikke sett henne siden første helgen i juni, det er alt for lenge siden etter min mening. Så i morgen skal vi hvertfall på trening, og på lørdag skal jeg bli med å teste utelivet i Oslo, det blir spennende.

     

    Da skjønner dere kanskje hvorfor det ikke har blitt noen oppdateringer her inne denne uken, men jeg kommer sterkere tilbake, og jeg skal blogge mens jeg er i Oslo. Skal se etter et ordentlig kamera der nede også, så blir det bedre bilder på bloggen.

    Slenger med et bilde av min superenkle lunsj, som jeg har spist nesten hver dag den siste uken;


    Kokt ris, kyllingpålegg og avokado med salt og pepper. Nam!

    Ellers så må dere ha en super torsdag videre, så skrives vi senere :-)


  • Publisert i Blogg








  • Tanya Rosvold
    Velkommen til en av mange treningsblogger. Bloggen handler først og fremst og trening og kosthold, men også om hverdagen min. For sponsing, reklame og øvrige henvendelser kan du kontakte meg på: tanyarosvold@hotmail.no





    Arkiv




    hits