Tanya Rosvold




Ukas siste styrkekt

  • 26.09.2015, 20:55

God kveld!

Da har jeg ogs tatt helg (eller, tok helg kl.15 i dag), ukas siste styrkekt ble unnagjort etter jobb og jeg sitter (litt for) mett og slapper av i sofaen med den ene hunden til mamma. I dag sto en ren rygg-kt p planen, og jeg kjenner det godt i latsen allerede, noe som er et godt tegn.

velsene jeg kjrte i dag:

Lette nedtrekk som oppvarming
Pullups, pronert grep 5 x max reps
Nedtrekk bredt grep 4 x 6-12 reps
Stende stangroing 4 x 6-8 reps
Nedtrekk smalt/nytralt grep 4 x 8-12 reps
Sittende roing 4 x 8-12 reps
Marklft 5 x 5 reps


Siden formen ikke er s bra blir det et gammelt ryggbilde for denne gang

Fikk veldig god kontakt gjennom hele kta, og fikk virkelig kjrt meg helt ut. Veldig fin start p helgen etter min mening.
Etter trening dro jeg og lillessteren min p Stjrdal pizza&grill og kjpte oss en medium pizza hver, er en liten stund siden jeg spiste pizza derfra sist, men jeg skal rlig innrmme at jeg faktisk er litt lei av pizza. S i morgen gleder jeg meg ekstra mye til strimlet svinebiff, ris og grnnsaker.



N skal jeg slappe av litt med serie p skjermen fr jeg hopper i seng, ha en fin lrdagskveld videre! :-)


  • Publisert i Trening




  • Fredagskta

    • 25.09.2015, 23:21

    God kveld og god helg :-)

    En veldig kjapp oppdatering fr jeg hopper i seng, skal opp tidlig p jobb i morgen fr det blir helg p meg ogs.

    I dag sto bakside lr og litt rumpe p planen, fikk kt litt p vektene i dag, s sier meg greit fornyd med kta i dag. Formen er ikke helt p plass enda, s jeg tar det veldig rolig p trening, og tar litt lengre pauser. Gleder meg til bli frisk kjenner jeg.

    Uansett, dagens kt s slik ut:

    Hip thrust
    Rumenske marklft
    Liggende lrcurl
    Bakoverutfall med kettlebells
    Nordic hamstring

    Etter kta tok jeg meg en tur innom SunChaserfor f frisket opp fargen litt, og det har blitt s utrolig kaldt ute, s da gjorde det ekstra godt f litt sol og varme p kroppen.
    SunChaser har forresten 1kroners tilbud p solsen 1,2,3,5 og 7, og 3 kroner per minutt p solsengene 4 og 6 ut september, anbefaler dere ta turen innom om dere vil ha en fin, jevn og dyp brunfarge (og selvflgelig litt sol og varme p kroppen).

    Resten av kvelden ble tilbragt med min kjre mor, og siden det er fredag kjpte jeg thaimat fra Lai Thai til oss begge. Alltid like godt!


    Bildet er ikke fra i dag

    Men n m jeg hoppe i seng, vi skrives mer i morgen :-)


  • Publisert i Trening




  • Treningsdate

    • 24.09.2015, 20:17

    Hei!

    Kanskje man skulle prve oppdatere bloggen litt igjen. Som jeg skrev tidligere hadde jeg blitt forkjlet (er det enda), s det er den strste grunnen til fravret mitt. Har hatt nok med jobbe og trene (og spise, hehe). Men skal prve f oppdatert dere litt oftere framover, det er planen hvertfall.

    Over til i dag hvor jeg hadde en treningsdate med fineste Ingrid, skuldre og legger sto p planen, og det ble en veldig god kt med litt nye velser og en god dose melkesyre. Vi brukte litt under 2 timer p kta, blir slik nr det er p treningssenteret man er mest sosial (hrtes nesten litt tragisk ut).
    Vi kjrte p med supersett p s og si alle velsene om jeg husker riktig, utenom den siste velsen p legger.


    Helt r fysikk p denne jenta her forresten, flg henne p instagram @ingridha

    N husker jeg ikke p alle velsene vi kjrte (for det ble en del), s fr heller skrive velsene en annen gang. Men kten ble god!

    Etter styrkekta ble litt poseringstrening, lurt starte tidlig slik at alt sitter bra til neste hst. Er ikke barebare disse poseringene alts, s blir nok endel poseringstreninger framover tenker jeg. Alle musklene skal strammes, samtidig som du skal vre avslappet og smile pent. Det er mye tyngre enn hva det hres ut som alts.

    Etter trening dro jeg innom butikken for handle inn litt mat osv fr jeg tok turen innom narvesen for kjpe Ben&Jerrys, m vre lov til kose seg en gang iblandt.
    Siden jeg har vrt forkjlet i snart to uker og ikke hatt noen spesiell matlyst har jeg selvflgelig gtt ned en del i vekt, noe jeg synes er veldig kjipt ... S n blir det ekstra mye mat framover (sunn og nringsrik mat vell og merke, og litt kosemat sklart).

    S n skal jeg fikse meg litt mat fr det blir serie p skjermen og deretter tidlig i seng. Ha en fin torsdag videre!


  • Publisert i Trening




  • Ukesstart

    • 14.09.2015, 20:30

    God mandagskveld!

    Har dere ftt en fin start p uken?
    Internettet kom tilbake i gr (takk gud for det), men formen i gr var s drlig at jeg ble liggende p sofaenhele dagen. Eneste jeg gjorde var se serier og filmer p tv-en og spiste, veldig produktivt med andre ord. I dag var formen egentlig verre, men jeg dro p jobb, trente (veldig lett kt) og hadde min ukentlige saltime. Kjenner jeg er glad for at jeg tok det med ro i dag, s hper jeg at formen er bedre til i morgen. Liker virkelig ikke vre syk, alt blir s tungt.

    Men over til dagens kt, som ble p bein;

    Kneby 7x5
    Rumenske marklft 5x6-8
    Liggende legcurl 5x6-8
    Beinhev 5x8-10

    Har virkelig ikke n mer komme med i dag, men jeg kommer sterkere tilbake!:-)

    Slenger med litt av det jeg spiste p lrdag;



    Ha en fin mandag videre!


  • Publisert i Trening




  • Shoulders and sushi

    • 12.09.2015, 10:25

    Hei!

    Nettet hjemme er nede, s fikk ikke oppdatert dere i gr dessverre. Men skal f fikset nettet ilpet av helgen, hper jeg.
    Uansett, i gr ble det en kjapp, tung og effektiv kt p skuldre. Min favorittkt!
    Har dere forresten noen gang prvd tatt sittende skulderpress nr dere er stive og stle i brystet? Godt var det ikke, men jeg kom meg gjennom det.

    velsene jeg kjrte;

    Militrpress 5x8-12
    Sittende skulderpress 5x8-12
    Omvendt pecdec 5x12-15
    Sidehev 3x15 + 2 ekstra sett med dropsett

    Hadde egentlig omvendt flyes i kabel for baksiden ogs, men dette var alt jeg rakk i gr. Ble uansett helt dd i skuldrene, s det ble en bra kt.

    Etter kta ble det en yippie-bar, elsker disse barene! De er s utrolig gode.


    Litt senere p kvelden dro jeg innom Bankers p Stjrdal og bestillte meg sushi, tror det ble 46 biter om jeg telte riktig, matvrak sa du? Skal vre rlig og si at det ble igjen 8 biter, ble litt vell mye avokado kjente jeg. S stoppet fr jeg ble kvalm.


    Har ikke ord for hvor godt dette var!

    Fikk jo en veldig fin foodbaby etter dette mltidet, s resten av kvelden ble brukt til se film og drikke pepsi-max selvflgelig.

    Senere i dag blir det enten en kt p rygg og triceps, eller bein. Kommer litt an p formen tenker jeg. Har nemlig klart blitt forkjlet til tross for at jeg har brukt bde fleecegenser og ullsokker om dagene (til og med p jobb nr jeg har hatt kveldsvakt). Menmen, er vell bare peise p med te og c-vitaminer tenker jeg.

    Hper dere fr en fin lrdag videre, s skrives vi senere :-)


  • Publisert i Trening




  • Bakside lr og rumpe

    • 10.09.2015, 18:52

    Hei dere!

    Da har jeg kommet meg hjem fra jobb og trening. Skrev jo i forrige innlegg at jeg ikke var sikker p hva jeg skulle trene i dag, men det endte faktisk p bakside lr og rumpe. Trente framsiden og litt rumpe p tirsdag (en morsom, men brutal kt), og i gr sleit jeg som bare fy med alt egentlig. Kan ikke huske sist jeg var s stiv og stl, men til tross for "smerten" er det jo alltid godt kjenne at man har trent. Var veldig stiv og stl i dag ogs, men med ordentlig oppvarming, rulling og tying gikk det veldig bra.


    Tok ingen bilder under kta desverre.

    Jeg har prvd ut Ingrid sine bein-kter, og jeg skal med hnden p hjertet si at de funker! 

    velsene jeg kjrte i dag:

    Hip thrust 4x10-12
    Rumenske mark 4x6-8
    Leg curl 6x8-12
    Utfall bakover i smith 4x8-12 
    Nordic hamstring 3x10

    Var greit sliten etter kta, og svetten rant. Ja, vi jenter svetter vi ogs. Utfall bakover i smith har jeg faktisk ikke prvd fr, men den tok virkelig p bakside lr og rumpe, s den likte jeg veldig godt. I morgen blir det skuldre og legger tenker jeg, gleder meg! Elsker virkelig trene skuldre.

    Men n skal jeg hoppe i dusjen fr jeg stikker henter en kompis. Ha en super torsdag videre, s skrives vi mer i morgen!


  • Publisert i Trening




  • Bryst&biceps

    • 09.09.2015, 23:37

    Hei! Ble etveldig sent innlegg her i kveld, rakk ikke skrive ferdig innlegget fr jeg fikk besk tidligere. Men bedre sent enn aldri, sant?

    Sa jo jeg skulle blogge mens jeg var i Oslo, men tiden strakk ikke helt til dessverre ... Jeg hadde det hvertfall veldig gy, og skal tilbake igjen allerede neste helg, gleder meg!

    Ellers s har jeg faktisk trent noe annet enn bein i dag, nemlig bryst og biceps. Kjenner jeg er helt gen i armene, s det er et bra tegn.

    velsene jeg kjrte;

    Benkpress 3x6
    Skrbenk med manualer 3x12
    Pecdec 3x10
    Sittende bicepscurl med manualer 3x8
    Bicepscurl med stang 3x10
    Hammercurl 3x12

    Jeg har blitt en del svakere p brystvelsene siden sist, men det er vell ikke s rart nr det er spass lenge siden jeg trente det. Planen framover er kutte ned bein-ktene til 3 ganger per uke, slik at jeg fr med overkroppen hver uke ogs, s fr vi se hvordan det gr. Det betyr 1 dag mer med trening (6 dager i uken), men det skal jeg tle.

    Slenger med dagsformen p beina, og en utrolig god bcaa jeg drakk under kta i dag+ en sinnsykt god proteinbar jeg spiste etter kta;







    Litt usikker p hva jeg skal trene i morgen, er grisestl i beina, s fr se om jeg dryer bein-kta til fredag, haha. Men n skal jeg f i meg kveldsmaten og komme meg i seng! Vi skrives senere :-)


  • Publisert i Trening




  • Utenfor komforsonen

    • 03.09.2015, 09:03

    Heisann :-)



    Tiden strakk ikke til til noe blogginnlegg fra min side tidligere denne uken, var 11 timer p Hell p mandag faktisk, s var greit sliten da jeg kom hjem igjen. Startet dagen med forberede meg til min frste saltime p Hell, deretter var det jobb, bein-kt ogs var det klart for saltimen. Veldig utenfor min komforsone, og jeg var nervs helt fram til timen startet om jeg skal vre rlig. Men det hadde jeg tydligvis ingen grunn til vre, makan for en herlig gjeng! De sto p hele timen, heiet p hverandre, god stemning og de var ivrige! Ble virkelig imponert, og jeg gleder meg allerede til neste saltime med denne herlige gjengen.
    Det hjelper komme seg ut av sin egen komforsone og prve nye ting. Vi hadde forresten med 3 velser p mage som avslutning p mandag, tunge velser, og jeg som ikke trener mage til vanlig (sjeldent isfall) kjenner det veldig godt enda, vondt le, men er veldig godt samtidig.

    I gr hadde jeg forresten min frste spinningtime, det var hvertfall langt utenfor min komforsone, haha. Har vell vrt med p 2 spinningtimer i hele mitt liv, og det er vell nesten 3 r siden. Har jo ikke kondis for en femmer, men flte timen gikk greit. Svetten rant, og melkesyra kom relativt fort med tanke p at jeg hadde en volum-kt p bein rett fr spinningtimen. Spinning er nok ikke min sterkeste side, men greit f prvd litt andre ting ogs :-)

    Har vrt helt utslitt hele denne uken, og har bare rukket vrt hjemom for sove og dusje omtrent, resten av tiden har jeg vrt p Hell. S jeg skal ikke legge skjul p at det blir litt godt med langhelg. Reiser jo forresten nedover til Oslo i ettermiddag for vre hos Marthe fram til sndagskvelden, gleder meg masse! Har ikke sett henne siden frste helgen i juni, det er alt for lenge siden etter min mening. S i morgen skal vi hvertfall p trening, og p lrdag skal jeg bli med teste utelivet i Oslo, det blir spennende.

    Da skjnner dere kanskje hvorfor det ikke har blitt noen oppdateringer her inne denne uken, men jeg kommer sterkere tilbake, og jeg skal blogge mens jeg er i Oslo. Skal se etter et ordentlig kamera der nede ogs, s blir det bedre bilder p bloggen.

    Slenger med et bilde av min superenkle lunsj, som jeg har spist nesten hver dag den siste uken;


    Kokt ris, kyllingplegg og avokado med salt og pepper. Nam!

    Ellers s m dere ha en super torsdag videre, s skrives vi senere :-)


  • Publisert i Blogg








  • Tanya Rosvold
    Velkommen til en av mange treningsblogger. Bloggen handler frst og fremst og trening og kosthold, men ogs om hverdagen min. For sponsing, reklame og vrige henvendelser kan du kontakte meg p: tanyarosvold@hotmail.no





    Arkiv




    hits