Tanya Rosvold




Kjapp update

  • 30.06.2015, 13:42

God formiddag dere :-) Stikker bare en kjapp tur innom her for en liten oppdatering før jeg ordner meg og stikker på jobb. Har allerede trent i dag, altså økt 1 av 2 for dagen. Denne uken har jeg to økter om dagen i dag og på fredag, så da gjelder det å være effektiv så jeg rekker alt jeg skal få gjort. Noe jeg fant ut i dag var at jeg fungerer best på ettermiddagen/kvelden når det gjelder trening, for gud så tungt det var. Så all creds til alle dere som trener tidlig hver dag/ofte. 

Sparte dere for morgentrynet i dag





Men jeg fikk en veldig god økt på skuldre og legger, skuldre er tross alt min favoritt-økt. En fin start på dagen! 
Flere som trente tidlig i dag, eller bruker å trene tidlig?

Håper dere får en fortsatt fin tirsdag, så skrives vi senere!


  • Publisert i Trening




  • Fin lørdag og frimåltid(er)

    • 27.06.2015, 21:49

    Hei! Har dere hatt en fin lørdag? Det har hvertfall jeg. Her har det utrolig nok vært fint vær, sol og opp til 20 grader. Det er ikke hver dag det skjer i Trøndelag for å si det sånn. Så til tross for treningsfri i dag har jeg fått vært endel ute med min lille, hypre og gale hund.

    Så hadde jeg også noen frimåltider i dag hvor jeg byttet ut noen av mine vanlige måltid med sushi, proteinbarer og ben&jerrys is med kanelsnurr-smak, og herlighet så god den isen var! Helt klart en ny favoritt.







    Det ble faktisk 22 biter med sushi, tenkte jeg bare bestilte 18 biter, men klager virkelig ikke på det. Smakte kjempegodt som alltid, sushi er virkelig undervurdert. For dere som lurer, ja, jeg spiste hele boksen med is. Skal man først spise ben&jerrys kjøper man en stor boks, og spiser hele (matvrak). Så nå sitter jeg mett og fornøyd i sofaen med ett kaldt glass pepsi-max og skal bare slappe av med en film eller to, en fin og rolig lørdag. 

    Ha en fin lørdag videre, så skrives vi mer i morgen.






    27.06.2015

    • 27.06.2015, 08:49

    God lørdags morgen alle sammen :-)

    Ble to litt sene kvelder på rad her, derfor ingen oppdateringer på bloggen. Følte ikke det var så mye vits i å poste ett innlegg når klokken nærmet seg 23 på kvelden.


    Uansett, i går ble det ukens siste bein-økt og den var tung, men veldig god! Hadde også den ukentlige formsjekken i går som består av formbilder, målinger og vekt (ikke at vekten spiller noen rolle sånn egentlig). Coachen var fornøyd og i dag har jeg frimåltid(er), skal vise dere senere i dag/kveld hva jeg har spist. Har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal spise til middag enda, men kveldsmaten har jeg i boks (ett lite hint der). Men jeg skal fortsatt spise 3 av de vanlige måltidene mine, noe magen min takker meg for senere, haha. Er ikke like lett med frimåltd når man har både gluten og laktoseallergi, så blir vell tidenes foodbaby iløpet av dagen, men det er jo bare gøy. Kanskje det kommer bilde av det på bloggen også. 
    Ser for meg at maten jeg spiser i dag kommer godt med i morgen, da er det tid for ukens styrketest. Har planer om å maxe i hvertfall èn av øvelsene. 



    En som ikke var heelt klar for å sti opp tidlig i dag, tidenes syvsover av en hund

    Håper dere får en kjempefin lørdag, og ikke minst en kjempefin helg! Så skrives vi senere i dag/kveld :-)


  • Publisert i Blogg




  • Spørsmålsrunde

    • 24.06.2015, 21:21

    Hallo! Da tenkte jeg å kjøre i gang med en spørsmålsrunde slik at både nye og gamle lesere får blitt litt bedre kjent med meg. Spør om hva som helst (veldig private spørsmål blir ikke tatt med), så fyr løs! Dere kan stille så mange spørsmål dere vil :-)










    Lettvint frokost

    • 23.06.2015, 20:51

    Hallo!

    Tenkte å vise dere en veldig lettvint frokost før jeg får i meg dagens siste måltid og kommer meg tidlig i seng (det trengs for å si det mildt). 

    Et lite tips er å gjøre klar røren kvelden før, da havremelet trenger litt tid til å suge til seg all vesken. Nå skjønner dere kanskje hva frokosten er?
    Det er altså havrepannekaker/havrelapper/havrepannekake. Jeg har prøvd meg litt fram her, og har kommet fram til at en stor og tykk pannekake passer meg best. Føler det ikke tar like lang tid som å lage flere små da de skal stekes på lav varme. 

    Det du trenger er følgende;

    1 helt egg
    5 eggehviter
    40 gram havremel
    Vann


    Min første perfekte store pannekake

    Start med havremelet, så rører du rundt for hvert andre egg/eggehvite du har oppi, slik at havremelet får startet å trekke til seg litt av vesken. Deretter har du oppi bittelitt vann og lar røra stå og svelle. Derfor er det veldig lurt å gjøre dette kvelden i forkant, da slipper du å vente på at havremelet skal trekke til seg veske. Men da kan det hende du må ha oppi litt mer vann på morgenen.

    Siden jeg følger en kostholds-plan er oppskriften verken fancy, eller komplisert. Men jeg ser for meg at det kan være veldig godt å blande inn proteinpulver med vaniljesmak eller jordbær/blåbær, og for dere som vil ha mer røre er det jo bare å ha i mer mel :-)

    I går morrest var faktisk den første gangen jeg klarte (/hadde nok tålmodighet til) å lage en hel stor pannekake. Altså at den ikke revna når jeg skulle snu den, haha. Ble litt småstolt der og da, så ble en del bilder til bloggens store glede sikkert. Jeg toppet min med sukrin, men skal gå til innkjøp av litt Walden Farms produkter snart tenker jeg, så får jeg litt variasjon på toppingen. 







    Synes denne passer veldig bra til frokost. Karbohydrater, fett og proteiner, og den holder deg mett.

    Håper dere likte tipset, vi skrives mer i morgen.

     






    En fin start på uken

    • 22.06.2015, 22:18

    God mandagskveld! Ble en litt senere oppdatering enn hva jeg hadde planlagt, men det er sånt som skjer noen ganger. Håper dere har fått en fin start på uken, det har hvertfall jeg. Våknet til sol (!!) av alle ting, i Trøndelag. Det er sjelden vare for å si det mildt, haha. Solen varte bare til i ettermiddag, startet å regne i det sekundet jeg satte meg i bilen etter jobb og trening ... litt typisk, men så har man jo SunChaser som fikser både sol og varme.



    Uansett, jeg fikk startet denne fine uken med en veldig god bein-økt. Har faktisk blitt glad i å trene bein igjen, noe som er bra med tanke på at jeg har en god del bein-økter de to neste mnd. Så nå må de bare vokse! Et tips jeg vil komme med; ikke undervurder det å varme opp og tøye godt før en bein-økt, det er gull verdt for min del. Ikke bare blir jeg mykere, men jeg føler teknikken i knebøy og frontbøy har forbedret seg veldig etter jeg begynte med oppvarming og tøying før bein-øktene. Kan sikkert ta bilder/filme hvordan jeg tøyer osv om det er ønskelig.
    Har satt meg ett mål om å komme meg ned i spagaten etter hvert, skal holde dere oppdatert på hvordan det går.

     

    Men nå skal jeg hoppe i seng, vi skrives mer i morgen :-)

     


  • Publisert i Trening




  • Biff(strimler) med mer

    • 20.06.2015, 21:07

    God lørdagskveld! Skrev jo på torsdag at det ikke kommer til å bli noen fancy oppskrifter med det første, og grunnen til det er for det første; jeg følger en kostholds plan, og for det andre; jeg er veldig enkel i matveien. Man kan jo selvfølgelig være veldig kreativ og mikse sammen en del selv om man går på/følger en kostholds plan, men akkurat nå synes jeg det enkle ofte er det beste.

    Men siden det er lørdag i dag tenkte jeg å lage noe ekstra godt til middag, nemlig biff. Jeg skjærte biffen min i strimler (tar kortere tid, litt utålmodig) og krydret den med pepper, litt salt og grillkrydder. Er det noe dere kommer til å merke veldig fort her på bloggen så er det at jeg bruker pepper og grillkrydder på det aller meste av mat (unntaket er grønnsaker osv). Som tilbehør hadde jeg brokkoliblanding og mikro-bakt søtpotet i skiver. Du leste riktig, mikrobakt. Som er en veldig smart måte å bake søtpoteten på om du har dårlig tid, eller er litt utålmodig på kjøkkenet som meg. 
    Det du gjør med søtpoteten; skjær ønsket mengde i skiver, legg skivene på en tallerken som tåler mikro, så inn i mikroen på full guffe i 5-6 minutter. Dette funker også på en hel søtpotet. Da stikker du hull i søtpoteten med en gaffel (over hele poteten), og inn i mikroen. Men her kan det hende at den må stå lengre enn 5-6 minutter, avhengig av størrelsen. Jeg krydret søtpoteten med havsalt, kjempegodt.





    Dette var faktisk så godt at jeg skal lage meg dette til kvelds også! Men nå skal jeg se en serie, og ta meg et glass med iskald pepsi-max. Rolig lørdag med andre ord, noe jeg kjenner at jeg trenger. 

    Håper dere får en fin lørdagskveld videre, så skrives vi mer i morgen!

     

     






    En fresh start

    • 18.06.2015, 19:17

    God torsdag!

    Første innlegget på den nye bloggen, og jeg aner egentlig ikke hva jeg skal skrive. Men kan si at jeg kjenner det er godt med en ny blogg og en fresh start.
    Har en del ideer til innlegg framover som jeg håper faller i smak (men kom gjerne med innslag/ideer dere også, setter pris på det!), det blir nok ikke så mange fancy oppskrifter eller mattips i begynnelsen, men det kommer etter hvert tenker jeg.

    Noen av dere som er innom bloggen nå har sikkert lest den forrige, så dere "kjenner" meg vel fra før, men til dere nye lesere kan det være greit å fortelle dere litt kort om meg selv og hva denne bloggen kommer til å handle om. 

    Jeg heter da Tanya Lian Rosvold, er 19 år (snart 20) og kommer fra en by som heter Stjørdal (ca.30-40min nord for Trondheim). Til daglig jobber jeg på Hell Treningsstudio, hvor jeg stortrives. Det er også der jeg trener. Har trent i 3 år nå, og har satt meg et mål om å stille i bodyfitness høsten 2016 om jeg har klart å bygd nok muskelmasse innen den tid. 
    Bloggen kommer nok til å handle mye og trening og kosthold, veien mot scenen neste høst, men også litt om hverdagen min.

     Slenger med to bilder fra i morrest før jeg dro på jobb;

    Min nye standard frokost, pannekake(kræsj) med sukrin, veldig godt!


    Alle får colgate'smil når man tar svart-hvitt bilder


    Håper dere vil være med på reisen, så skrives vi nærmere i morgen :-)

    Kommenter gjerne om hva dere vil lese om på bloggen.


  • Publisert i Blogg








  • Tanya Rosvold
    Velkommen til en av mange treningsblogger. Bloggen handler først og fremst og trening og kosthold, men også om hverdagen min. For sponsing, reklame og øvrige henvendelser kan du kontakte meg på: tanyarosvold@hotmail.no





    Arkiv




    hits