Tanya Rosvold




Et kult gjesteinnlegg

  • 19.07.2015, 21:14

Heisann! 

Nå skal jeg være så snill å skrive et gjeste-innlegg på bloggen til Tanya ❤️

Jeg heter Marthe, og er en av Tanyas bestevenninne. Bor i Oslo og holder på med fitness, og det var sånn jeg møtte fine Tanya! Vi ble kjent via et team vi begger ble medlem i, og etterpå ble vi ganske kjapt venninner :-) Veldig koselig!

Nå tenkte jeg å fortelle litt om mine rutiner, både i hverdagen og på treningsfronten. Starter med min favoritt, som selvfølgelig er Legday, og jeg skal ikke legge skjul på at jeg har jobbet veldig hardt for å bygge de beina jeg vil ha! 4 dager i uken kjører jeg bein, noe som resulterer i heftige pumper og kramper på gymmet.. Men det er sånn jeg liker det! De 3 andre dagene kjører jeg bryst og biceps, samt rygg og triceps og til slutt skuldrer og legger (fordelt på de 3 dagene...). 

Trening for meg er ikke lenger en hobby, men en livsstil. Jeg trener ikke fordi jeg MÅ, jeg trener fordi jeg liker følelsen av å trene, få pump og se resultater. Av sånn tankegang vil jeg tro at også DIN økt blir noe helt annet.  

Kosthold.. Ja kosthold er viktig! Jeg spiser rimelig sunt, men jeg unner meg noe godt hvis jeg vil ha det. Enkelt og greit! Når jeg prøver å spise sunt da iallefall så spiser jeg f.eks. Havregrøt med peanøttsmør og rosiner til frokost. Middag varierer veldig, en dag kan jeg spise kjøtt, fisk eller noe i den duren, mens andre dager kan jeg spise pizza. Kveldsmat går som regel i knekkebrød eller speltlomper med noe godt på. Mellom disse måltidene spiser jeg masse smoothie, gomler på gulerøtter eller epler, og gjerne nøtter. 

Over til dagens økt.. Som var.. Legday! 👏 

- knebøy, frontbøy, bulgarsk utfall (med stang), beinpress, gående utfall, strakmark + noen støtteøvelser til som jeg tok. Jeg kjører ganske tunge økter, men den tyngste var i dag, men øvelsen hip-thrust. Sist beinøkt kjørte jeg ny PR i den (130kg), men den slo jeg allerede i dag, med 5 kg mer!! Hvordan humøret og hvordan du spiser har så mye å si på trening, og det merker man. 

Kombiner knebøy med hip-thrust, og du vil få den største og fineste rumpa du kan tenke deg.. Etter noen økter selvfølgelig ;-) 

nok snakking, er ikke vandt med å blogge.. Men veldig flink på instagram.. Følg meg: Marthenordlien 

takk for lånet av bloggen, Tanya ❤️


-Marthe


  • Publisert i Formbilder




  • Ukens formsjekk

    • 17.07.2015, 12:37

    God fredag og helg (til de fleste hvertfall)! Selv så jobber jeg fra 10-15 i morgen før jeg tar helg.

    I dag var det også tid for ukens formsjekk, den gikk veldig bra og ting går i rett retning. Formen blir bare bedre og bedre, og coachen var fornøyd. Derfor fikk jeg en spisedag denne helgen, så det blir godt å fylle opp litt ekstra tenker jeg. Har bestemt meg for det samme som sist egentlig, sushi, ben&jerry's og proteinbarer. Men har jo enda 3 måltid som jeg må finne ut hva skal være. Vurderer om jeg skal lage proteinvaffler til frokost i morgen, eller om jeg bare skal gå for en litt større skål med havregrøt. Morgendagens dilemma, haha.

    Liten sneakpeak på dagens form;


    Bildet til venstre er tatt etter frokost vell og merke, de til høyre er før frokost og en stk stuptrøtt jente.

    Det vises vell så og si ikke på disse bildene, men i virkeligheten har jeg begynt å fått tidenes blåmerker på lårene av rumble rollern. Nesten så jeg er litt glad for at det ikke er så mange dager med shorts'vær i Trøndelag, for fint er det ikke.
    Utrolig vondt å skulle rulle blåmerkene, men blåmerkene forsvinner jo etter hvert. Den funker veldig bra da, og som de sier "no pain, no gain". Får virkelig løsnet opp i muskulaturen i bena, og både knebøy, frontbøy, mark og sumo mark har blitt lettere.

    Kom meg faktisk opp på mine gamle perser i går, og slo den ene med 2 reps. 84kg i knebøy og 90kg x 4 reps i mark. Sist jeg var på 90kg i mark klarte jeg kun 2 reps, så sier meg fornøyd med gårsdagens økt! Har et lite mål/ønske om å komme meg opp på 100kg iløpet av 2015, og sånn som det ser ut nå er det ikke umulig.

    Men nå må jeg jobbe litt igjen, ønsker dere en kjempefin fredag videre, så skrives vi senere :-)






    Formbilder etter 1mnd med oppfølging

    • 03.07.2015, 09:24

    Heisann!

    Hadde ikke trudd at jeg skulle vise dere "før-bildene" på bloggen for å være helt ærlig, litt ute av min komforsone for å si det sånn. Ikke at jeg var misfornøyd med formen min før jeg startet med oppfølging av Le Invest AS, for det var jeg ikke, og er fortsatt fornøyd med kroppen min. Men den kan alltids forbedres, og det har den virkelig gjort bare på 1mnd. Le Invest AS skal coache meg fram mot min første body fitness konkurranse, og tiden framover ser virkelig lys ut!
    De to første mnd skal jeg litt ned i vekt og fettprosent for deretter å legge på mer mat og bygge en bra fysikk, under her ser dere altså resultatet av 1 av de 2 mnd.

    Først skriver jeg målene mine fra noen få dager før jeg startet med opplegget (dette var fra en fredag, og jeg startet på en mandage), også skriver jeg dagens mål.

    Legger:
    Venstre 33/ Høyre 33 - Venstre 34/ Høyre 34

    Lår:
    Venstre 51/Høyre 51 - Venstre 57/ Høyre 57

    Rumpe:
    94 - 92

    Armer:
    Venstre 28,5/ Høyre 28 - Venstre 28/Høyre 28

    Midje:
    73,5 - 64,5

    Bryst:
    95 - 91

    Vekt:
    62,8 - 59,6

    Jeg har minsket 9cm rundt midja, og økt 6cm rundt lårene og vekten har gått ned sakte men sikkert. Under ser dere før og etter bilder, litt kleint men hva gjør man ikke for bloggen.




    Selv er jeg veldig fornøyd med hele opplegget, framgangen på styrken og framgangen på fysikken så langt. Dette tror jeg kommer til å bli veldig bra. Jeg spiser mye og bra/god mat med flere valgmuligheter, og gleder meg til veien videre!

    Om du er interessert i coaching ta kontakt med Le Invest AS på: leinvest.no (link) eller send dem en e-post på denne adressen: post@leinvest.no



    Vi skrives senere :-)

     










    Tanya Rosvold
    Velkommen til en av mange treningsblogger. Bloggen handler først og fremst og trening og kosthold, men også om hverdagen min. For sponsing, reklame og øvrige henvendelser kan du kontakte meg på: tanyarosvold@hotmail.no





    Arkiv




    hits