Tanya Rosvold




Et kult gjesteinnlegg

  • 19.07.2015, 21:14

Heisann!

N skal jeg vre s snill skrive et gjeste-innlegg p bloggen til Tanya ❤️

Jeg heter Marthe, og er en av Tanyas bestevenninne. Bor i Oslo og holder p med fitness, og det var snn jeg mtte fine Tanya! Vi ble kjent via et team vi begger ble medlem i, og etterp ble vi ganske kjapt venninner :-) Veldig koselig!

N tenkte jeg fortelle litt om mine rutiner, bde i hverdagen og p treningsfronten. Starter med min favoritt, som selvflgelig er Legday, og jeg skal ikke legge skjul p at jeg har jobbet veldig hardt for bygge de beina jeg vil ha! 4 dager i uken kjrer jeg bein, noe som resulterer i heftige pumper og kramper p gymmet.. Men det er snn jeg liker det! De 3 andre dagene kjrer jeg bryst og biceps, samt rygg og triceps og til slutt skuldrer og legger (fordelt p de 3 dagene...).

Trening for meg er ikke lenger en hobby, men en livsstil. Jeg trener ikke fordi jeg M, jeg trener fordi jeg liker flelsen av trene, f pump og se resultater. Av snn tankegang vil jeg tro at ogs DIN kt blir noe helt annet.

Kosthold.. Ja kosthold er viktig! Jeg spiser rimelig sunt, men jeg unner meg noe godt hvis jeg vil ha det. Enkelt og greit! Nr jeg prver spise sunt da iallefall s spiser jeg f.eks. Havregrt med peanttsmr og rosiner til frokost. Middag varierer veldig, en dag kan jeg spise kjtt, fisk eller noe i den duren, mens andre dager kan jeg spise pizza. Kveldsmat gr som regel i knekkebrd eller speltlomper med noe godt p. Mellom disse mltidene spiser jeg masse smoothie, gomler p gulertter eller epler, og gjerne ntter.

Over til dagens kt.. Som var.. Legday! 👏

- kneby, frontby, bulgarsk utfall (med stang), beinpress, gende utfall, strakmark + noen stttevelser til som jeg tok. Jeg kjrer ganske tunge kter, men den tyngste var i dag, men velsen hip-thrust. Sist beinkt kjrte jeg ny PR i den (130kg), men den slo jeg allerede i dag, med 5 kg mer!! Hvordan humret og hvordan du spiser har s mye si p trening, og det merker man.

Kombiner kneby med hip-thrust, og du vil f den strste og fineste rumpa du kan tenke deg.. Etter noen kter selvflgelig ;-)

nok snakking, er ikke vandt med blogge.. Men veldig flink p instagram.. Flg meg: Marthenordlien

takk for lnet av bloggen, Tanya ❤️


-Marthe


  • Publisert i Formbilder




  • Ukens formsjekk

    • 17.07.2015, 12:37

    God fredag og helg (til de fleste hvertfall)! Selv s jobber jeg fra 10-15 i morgen fr jeg tar helg.

    I dag var det ogs tid for ukens formsjekk, den gikk veldig bra og ting gr i rett retning. Formen blir bare bedre og bedre, og coachen var fornyd. Derfor fikk jeg en spisedag denne helgen, s det blir godt fylle opp litt ekstra tenker jeg. Har bestemt meg for det samme som sist egentlig, sushi, ben&jerry's og proteinbarer. Men har jo enda 3 mltid som jeg m finne ut hva skal vre. Vurderer om jeg skal lage proteinvaffler til frokost i morgen, eller om jeg bare skal g for en litt strre skl med havregrt. Morgendagens dilemma, haha.

    Liten sneakpeak p dagens form;


    Bildet til venstre er tatt etter frokost vell og merke, de til hyre er fr frokost og en stk stuptrtt jente.

    Det vises vell s og si ikke p disse bildene, men i virkeligheten har jeg begynt ftt tidenes blmerker p lrene av rumble rollern. Nesten s jeg er litt glad for at det ikke er s mange dager med shorts'vr i Trndelag, for fint er det ikke.
    Utrolig vondt skulle rulle p blmerkene, men blmerkene forsvinner jo etter hvert. Den funker veldig bra da, og som de sier "no pain, no gain". Fr virkelig lsnet opp i muskulaturen i bena, og bde kneby, frontby, mark og sumo mark har blitt lettere.

    Kom meg faktisk opp p mine gamle perser i gr, og slo den ene med 2 reps. 84kg i kneby og 90kg x 4 reps i mark. Sist jeg var p 90kg i mark klarte jeg kun 2 reps, s sier meg fornyd med grsdagens kt! Har et lite ml/nske om komme meg opp p 100kg ilpet av 2015, og snn som det ser ut n er det ikke umulig.

    Men n m jeg jobbe litt igjen, nsker dere en kjempefin fredag videre, s skrives vi senere :-)






    Formbilder etter 1mnd med oppflging

    • 03.07.2015, 09:24

    Heisann!

    Hadde ikke trudd at jeg skulle vise dere "fr-bildene" p bloggen for vre helt rlig, litt ute av min komforsone for si det snn. Ikke at jeg var misfornyd med formen min fr jeg startet med oppflging av Le Invest AS, for det var jeg ikke, og er fortsatt fornyd med kroppen min. Men den kan alltids forbedres, og det har den virkelig gjort bare p 1mnd. Le Invest AS skal coache meg fram mot min frste body fitness konkurranse, og tiden framover ser virkelig lys ut!
    De to frste mnd skal jeg litt ned i vekt og fettprosent for deretter legge p mer mat og bygge en bra fysikk, under her ser dere alts resultatet av 1 av de 2 mnd.

    Frst skriver jeg mlene mine fra noen f dager fr jeg startet med opplegget (dette var fra en fredag, og jeg startet p en mandage), ogs skriver jeg dagens ml.

    Legger:
    Venstre 33/ Hyre 33 - Venstre 34/ Hyre 34

    Lr:
    Venstre 51/Hyre 51 - Venstre 57/ Hyre 57

    Rumpe:
    94 - 92

    Armer:
    Venstre 28,5/ Hyre 28 - Venstre 28/Hyre 28

    Midje:
    73,5 - 64,5

    Bryst:
    95 - 91

    Vekt:
    62,8 - 59,6

    Jeg har minsket 9cm rundt midja, og kt 6cm rundt lrene og vekten har gtt ned sakte men sikkert. Under ser dere fr og etter bilder, litt kleint men hva gjr man ikke for bloggen.




    Selv er jeg veldig fornyd med hele opplegget, framgangen p styrken og framgangen p fysikken s langt. Dette tror jeg kommer til bli veldig bra. Jeg spiser mye og bra/god mat med flere valgmuligheter, og gleder meg til veien videre!

    Om du er interessert i coaching ta kontakt med Le Invest AS p: leinvest.no (link) eller send dem en e-post p denne adressen: post@leinvest.no



    Vi skrives senere :-)










    Tanya Rosvold
    Velkommen til en av mange treningsblogger. Bloggen handler frst og fremst og trening og kosthold, men ogs om hverdagen min. For sponsing, reklame og vrige henvendelser kan du kontakte meg p: tanyarosvold@hotmail.no





    Arkiv




    hits